وزیر انرژی و آب‌ طالبان علی‌رغم تحریم شورای امنیت سازمان ملل روز پنجشنبه در راس هیاتی برای تمدید برق وارداتی، از طریق بندر حیرتان به اوزبیکستان رفت.

ملا عبداللطیف منصور از جمله ۱۳ مقام طالبان است که معافیت سفر او به دلیل اختلاف نظر اعضای شورای امنیت سازمان ملل، تمدید نشد.

این مقام طالبان به آژانس باختر گفته است که برای تمدید برق وارداتی و پرداخت مبلغ ۳۵ میلیون دالر باقی‌داری حکومت پیشین و صرفیه برق بیش از یک و نیم سال حکومت طالبان به این کشور سفر می‌کند.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل در آخرین نشست در مورد تمدید سفر ۱۳ مقام طالبان دچار اختلاف‌ شدند.

از زمان بازگشت تحریم‌ها علیه مقامات طالبان، سفرهای اعضای این گروه حتا به کشورهای منطقه نیز محدود شده است.

در ماه‌های اخیر، ذبیح‌الله مجاهد به جای امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان به ترکیه رفت. هرچند برخی مقامات طالبان هر ازگاهی به کشورهای مانند قطر و اوزبیکستان رفت و آمد می‌کنند. این دو کشور روابط نزدیکی با طالبان دارد.

شهاب‌الدین دلاور، وزیر معادن، خیرالله خیرخواه، وزیر اطلاعات و فرهنگ، عبدالحق وثیق، رئیس استخبارات، نورالله نوری، وزیر سرحدات و قبایل، عبداللطیف منصور، وزیر انرژی و آب، ملا فاضل مظلوم، معین وزارت دفاع، مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی رئیس الوزرا، دین محمد حنیف، وزیر اقتصاد و نورمحمد ثاقب، وزیر حج و اوقاف طالبان در میان کسانی‌اند از سوی شورای امنیت سازمان ملل تحریم شده‌اند. شورای امنیت همچنین به خاطر محرومیت دختران از آموزش، مولوی عبدالباقی حقانی، وزیر پیشین تحصیلات عالی طالبان و سعید احمد شهیدخیل، معین وزارت معارف این گروه را تحریم بودند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *