تیم ملی فوتسال افغانستان در مرحله‌ی «پلی‌آف» برای صعود به جام جهانی، تیم قرقیزستان را پنج بر سه شکست داد و به این ترتیب به جام جهانی صعود کرد.

بازی افغانستان و قرقیزستان پیش‌ازچاشت امروز (یک‌شنبه، ۹ ثور) در تایلند برگزار شد.

در دقایق نیمه‌ی اول بازی، امید قنبری برای افغانستان گل زد. در نیمه‌ی دوم نیز افغانستان توسط مهران غلامی دو بار، اکبر کاظمی و مهدی نوروزی به چهار گل دست یافت و سه گل نیز دریافت کرد.

افغانستان با این پیروز به جام جهانی صعود کرد و تاریخ‌ساز شد.

افغا‌نستان امسال برای نخستین‌بار در جام ملت‌های آسیا صعود کرده بود و در مرحله‌ی گروهی این رقابت‌ها، سه بر یک به ایران باخت، سه‌برسه با کویت مساوی کرد و سه در برابر دو در مقابل بحرین پیروز شد. ملی‌پوشان کشور با این نتیجه به هشت تیم آسیا نیز راه یافت، اما در این مرحله دو بر یک از تاجیکستان شکست خورد و از جام ملت‌های آسیا حذف شد و از صعود مستقیم به جام جهانی باز ماند.

اما با صعود ازبیکستان به مرحله‌ی نیمه‌نهایی جام فوتسال ملت‌های آسیا که میزبان این جام است، چانس صعود یک تیم دیگر از آسیا از میان چهار تیم حذف‌شده از جام ملت‌های آسیا، از طریق پلی‌آف فراهم شد.

افغانستان در بازی نخست پلی‌آف به مصاف عراق رفت و این تیم را پنج بر سه شکست داد. قرقیزستان نیز ویتنام را شکست داد و در مرحله‌ی بعدی، حریف افغانستان شد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *