اتحادیه اروپا اعلام کرده است که ۱۵ میلیون یورو برای پیش‌گیری و درمان سوءتغذیه در میان زنان، دختران نوجوان و کودکان و بهبود خدمات آب و فاضلاب در افغانستان به صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) کمک کرده است.

رافائیلا ادیس، سرپرست دفتر اتحادیه اروپا در افغانستان امروز (شنبه، ۸ ثور) در ایکس نوشته است که او هنگام بازدید از مرکز مراقبت‌های روزانه‌ی تغذیه‌، دیدن کودکان مبتلا به سوءتغذیه برایش «بسیار دل‌خراش» بوده است.

خانم ادیس افزوده است که کمک جدید اتحادیه اروپا به خانواده‌ها در افغانستان کمک می‌کند تا زندگی سالم‌تری داشته باشند.

اتحادیه اروپا گفته است که کمک این اتحادیه یونیسف را قادر می‌سازد تا درمان سوءتغذیه را در مراکز صحی و مراکز مراقبت روزانه‌ی تغذیه افزایش دهد و در مراکز صحی مزدحم کارکنان بیشتری استخدام کند.

در اعلامیه‌ی اتحادیه اروپا آمده است که با این کمک همچنین ۴۰ سیستم تأمین آب با انرژی خورشیدی در ۴۰ منطقه ساخته می‌شود و از ارائه‌ی اطلاعات و خدمات نجات‌بخش در زمینه‌ی تغذیه، سلامت مادر و نوجوان و توانمندسازی دختران نوجوان با مهارت‌های درآمدزایی حمایت می‌شود.

او افزوده است که در این برنامه به ۱.۷ میلیون مادر و کودک خدمات تغذیه، به ۸۰ هزار نفر خدمات آب‌ آشامیدنی سالم، به ۲۰۶ هزار نفر خدمات بهداشتی و به شش هزار دختر نوجوان آموزش مهارت و حرفه ارائه خواهد شد.

تاج‌الدین اویوالی، نماینده‌ی یونیسف در افغانستان گفته است که کودکان افغانستان همچنان با چالش‌های متعدد روبه‌رو هستند.

او افزوده است: «ما برای پاسخ به بحران و بهبود سلامت و رفاه کودکان و خانواده‌های آنان بر حمایت شرکای مانند اتحادیه اروپا حساب می‌کنیم. این بسته‌ی جدید خدمات یکپارچه به رفع برخی از فوری‌ترین نیازهای آنان کمک خواهد کرد.»

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *