نماینده ویژه روسیه برای افغانستان می‌گوید که طالبان یکدست نیستند و در این گروه در مورد موضوعاتی مانند آموزش برای زنان، نظرات مختلفی وجود دارد.

ضمیر کابلوف به روزنامه هندو گفته که در برخی ولایات شمالی، مقام‌های طالبان نسبت به تحصیل دختران، دید بهتری از برخی ولایات جنوبی دارند.

اظهارات آقای کابلوف در حالی صورت می‌گیرد که طالبان به تازگی ورود دختران را به تمامی مراکز آموزشی افغانستان منع کرده است.

روسیه سه روز پس از فرمان طالبان برای منع تحصیل دختران در دانشگاه‌ها گفت که حق تحصیل یکی از حقوق و آزادی‌های اساسی بشر است. وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای بدون آنکه این اقدام طالبان را محکوم کند، گفته ما معتقدیم آموزش بدون رویکرد تبعیض‌آمیز، کلید توسعه اجتماعی و اقتصادی است.

روسیه از جمله کشورهای است که روابط نزدیکی با طالبان دارد. با آنکه سفارت این کشور در کابل مورد حمله انفجاری قرار گرفت اما مقامات دو کشور گفتند که به همکاری ادامه می‌دهند.

آقای کابلوف در گفتگو با سومین روزنامه بزرگ انگلیسی زبان هند درباره امکان از سرگیری گفتگوهای بین‌المللی افغانی گفته است اگر طالبان درخواست کنند،‌ روسیه و هند می‌توانند در احیای این گفتگوها کمک کنند.

او افزوده که راه حل -‌ برگزاری لویه جرگه یا چیز دیگر- بستگی به تصمیم خود افغان‌ها دارد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *