مایکل مک کال، رهبر جمهوری‌خواهان کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا می‌گوید جاماندن ۶۷۵۰۰ متقاضی ویزه مخصوص مهاجرت در افغانستان لکه‌ای پاک ناشدنی بر حکومت بایدن است. او می‌افزاید که این «متحدان زمان جنگ» به دلیل کمک به امریکا اغلب در معرض قتل‌های تلافی‌جویانه قرار دارند.

این نماینده جمهوری خواه کانگرس امریکا می‌گوید که حکومت بایدن یک سال پیش وعده داده بود تا افراد واجد شرایط اس‌آی‌وی یا ویزه مخصوص مهاجرت را پیش از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان به خارج از این کشور منتقل می‌کند.

رهبر جمهوری خواهان در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا می‌گوید که ۵۷ هزار و ۵۰۰ متقاضی ویزه مخصوص مهاجرت هنوز در افغانستان هستند.

مایکل مک کال با نشر اعلامیه‌ای گفت: «این متحدان زمان جنگ، اغلب توسط طالبان تعقیب و به دلیل کمک به ایالات متحده کشته می‌شوند.»

به گفته او، برخی دیگر نیز با خانواده‌های خود مخفیانه زندگی می‌کنند و چیزی برای خوردن ندارند. او می‌افزاید که این متحدان، در ترس دایم قرار دارند.

در اعلامیه رهبر جمهوری‌خواهان کمیته روابط خارجی کانگرس امریکا آمده است: «تصمیم رئیس‌جمهور بایدن برای کنار گذاشتن متحدان افغان ما، لکه‌ای بر ریاست‌جمهوری اوست که پیامدهای طولانی‌مدت برای امنیت ملی ما خواهد داشت.»

به گفته او، ایالات متحده برای انجام مأموریت‌های دیپلماتیک و نظامی خود در سراسر جهان به مردم محلی متکی است.

مایکل مک کال گفت: «پس از مشاهده رفتار شرم‌آور رئیس‌جمهور بایدن با متحدان ما در افغانستان، بسیاری مردم ترجیح می‌دهند با ما همکاری نکنند.»

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *