مایکل مک‌کال، رییس کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان امریکا در واکنش به سخنان اخیر کرن دکر، کاردار سفارت امریکا در افغانستان مبنی بر حمایت افغان‌ها از «نقشه راه سیاسی و تعامل با طالبان» گفت که پیشنهاد هر گونه تعامل با این گروه به مثابه سیلی به صورت مردم افغانستان است.

مک‌کال در اظهاراتی که روز شنبه، ۱۹ حوت توسط کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان امریکا منتشر شده، از بایدن خواسته است تا هیچ کسی را برای تعامل با طالبان تشویق نکند.

به گفته وی، افغانستانی ها قربانی رژیم طالبان شده‌اند.

گفتنی است که روز گذشته (جمعه، ۱۸ حوت) خانم دکر پس از دیدارش با برخی از نماینده‌گان جامعه مدنی در ترکیه مدعی شد که آنان از ادغام مجدد افغانستان با جامعه بین‌المللی به رهبری سازمان ملل حمایت می‌کنند.

پیشنهاد تعامل کشورها با طالبان همواره با مخالفت شدید سیاسیون و شهروندان افغانستان روبه‌رو شده است.

در تازه‌ترین مورد، نصیراحمد فایق، سرپرست نماینده‌گی افغانستان در سازمان ملل متحد چهارشنبه‌شب، ۱۸ حوت در نشست شورای امنیت این سازمان گفت که مردم افغانستان نگران عادی‌سازی روابط یا تعامل کشورها با طالبان بدون تغییر رفتار این گروه هستند.

فایق همچنان افزود که تعامل جهان با طالبان باید مشروط به عملکرد این گروه در مبارزه با تروریسم و حقوق بشر به‌ویژه حقوق زنان باشد.

وی تاکیده کرد که به‌دلیل «آپارتاید جنسیتی» در افغانستان، نباید هیچ امتیازی به طالبان داده شود.

به باور فایق، تنها یک سیستم سیاسی فراگیر و همه‌شمول پس از یک گفت‌وگوی ملی می‌تواند، صلح و ثبات در افغانستان را تامین کند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *