سازمان صحی جهان (WHO) می‌گوید که آمار مبتلایان به سرخکان در کشور از هفته سوم نوامبر سال گذشته به این‌سو افزایش یافته است.

این سازمان ناوقت روز یک‎شنبه، ۱۳ حوت با نشر گزارشی گفته که تنها در دو ماه نخست سال روان میلادی بیش از هفت‌ هزار مورد مشکوک به سرخکان در کشور به ثبت رسیده است.

به گفته سازمان صحی جهان، از این میان ۲۹ تن در پی مبتلا شدن به سرخکان در کشور جان باخته‌اند.

بربنیاد این گزارش، بیش از پنج هزار و ۷۰۰ مورد آن که از ۸۰ درصد مجموع واقعات مشکوک را تشکیل می‌دهد، کودکان زیر پنج سال هستند.

ولایت‌های سمنگان، بلخ، فراه و خوست، به ترتیب در جایگاه اول تا چهارم مبتلایان به سرخکان قرار دارند.

سازمان صحی جهان با اشاره به این‌که موارد مشکوک از اواخر نوامبر سال گذشته سیر صعودی را پیموده، گفته است که سرمای زمستان و پوشش اندک برنامه‌های ایمن‌سازی می‌تواند دلیل افزایش این بیماری باشد.

به گفته این سازمان، مقایسه آمار سال ۲۰۲۴ با میانگین ارقام موارد مشکوک طی سال‌های ۲۰۱۹، ۲۰۲۰ و ۲۰۲۳ نشان می‌دهد که با وجود تلاش‌ها برای کنترل شیوع این بیماری، گراف واقعات سرخکان در کشور سیر صعودی را پیموده است.

برای پاسخ‌گویی به واقعات سرخکان، سازمان صحی جهان و شرکایش در کشور برنامه‌های واکسین کودکان را تطبیق کرده است.

بر اساس آمار این سازمان، از آغاز سال روان میلادی تا پایان فبروری، بیش از پنج ‌هزار و ۷۰۰ کودک واکسین سرخکان را دریافت کرده‌اند.

گفتنی است که سازمان صحی جهان در سال گذشته میلادی حدود ۲۵ هزار مورد مشکوک به سرخکان و ۶۴ مورد مرگ ناشی از این بیماری را در کشور ثبت کرده بود.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *