دیده‌بان حقوق بشر می‌گوید که آنچه در حال حاضر در افغانستان اتفاق می‌افتد، «جدی‌ترین بحران حقوق زنان در جهان امروز» است.

این سازمان می‌افزاید که فهرست نقض حقوق زنان و دختران از سوی طالبان «طولانی و در حال افزایش» است و جهان باید کار بیشتری برای زنان افغانستان انجام دهد.

هدر بار، مسئول بخش زنان دیده‌بان حقوق بشر با انتشار مقاله‌ای به قوانین سختگیرانه طالبان علیه زنان و دختران اشاره کرده و نوشته است که طالبان این قوانین را با استفاده از «خشونت» اجرا می‌کنند.

به گفته او طالبان خواست‌هایی از جامعه جهانی دارد که در رأس آن مواردی مانند «مشروعیت»، «رهایی از تحریم‌ها» و «کمک‌های مالی» قرار داد.

مسئول بخش زنان دیده‌بان حقوق بشر باور دارد که از این موارد «می‌شود به‌عنوان عوامل فشار بر طالبان» استفاده کرد.

خانم بار تأکید می‌کند که کشورهای جهان باید بر روی نقشه‌راهی توافق کنند تا برای طالبان روشن شود که دستیابی به اهداف‌ این گروه، تنها از طریق «اصلاحات گسترده در حوزه حقوق بشر» میسر است.

در یادداشت آمده است که شش کشوری که «متعهد به داشتن سیاست خارجی فمینیستی شده‌اند» از جمله کانادا، فرانسه، جرمنی، مکسیکو، ناروی و سویدن باید روند اعمال فشار بر طالبان را رهبری کنند.

به نقل از یادداشت خانم بار، امریکا که در ۲۰ سال گذشته مشارکت بین‌المللی در افغانستان را رهبری کرده، باید این کشورها را برای اعمال فشار بر طالبان «تشویق، استقبال و حمایت» کند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *