ساکنان منطقه «دره‌ی شاتوت» ولسوالی کیتی ولایت دایکندی می‌گویند که مسئولان محلی طالبان حکم کوچ آنان از جایدادهای اجدادی‌شان را صادر کرده‌اند.

یکی از باشندگان این روستا امروز (سه‌شنبه، ۱۷ جوزا) گفت که مسئولان محلی طالبان قصد دارند، زمین‌هایی را که آنان از پدربزرگ‌شان به میراث گرفته‌اند، به یک مرد پشتون تحویل دهند.

او که خواست هویت‌اش فاش نشود، از این مرد پشتون به نام «جان محمد» نام برد و گفت که این مرد ادعای مالکیت بر حدود ۷۰ جریب زمین زراعتی و ۱۰۰ خانه‌ی ساکنان روستای «جو نوی سیدآباد» را دارند.

این ساکن روستا علاوه کرد که آنان سند مالکیت و «تکس» مالیاتی از زمین‌های‌شان دارند. او همچنین افزود که مرد مدعی پیش از این هم دو بار ادعای مالکیت بر زمین‌های یادشده را کرده بود، اما هر دو بار در دادگاه باخته است.

به گفته‌ی او، آخرین بار در دوران حکومت پیشین طالبان این مرد علیه ساکنان روستا دعوای حقوقی به راه‌انداخت، ولی دادگاه طالبان در آن زمان به نفع ساکنان حکم صادر کرد. این منبع گفت که ساکنان روستا فیصله‌ی سابق طالبان را نیز در اختیار دارند.

با این وجود، به گفته‌ی منبع، طالبان طی روزهای اخیر ساکنان منطقه روستای «جو نوی سیدآباد» را بازداشت و دعوا را بدون توجه به اسناد ساکنان روستا، ‌طوری که مرد پشتون می‌خواسته فیصله کرده‌اند. به گفته‌ی او، این فیصله از سوی معاون ولسوال طالبان در ولسوالی کیتی صادر شده است.

این فرد افزود که مطابق فیصله‌ی طالبان، ساکنان روستا پنج روز فرصت دارند که کوچ کنند و در غیر آن، «رینجر طالبان خواهد آمد». دو روز از این مهلت گذشته است.

او اضافه کرد که شماری از ساکنان روستا به نیلی، مرکز ولایت دایکندی رفته و در صورتی که طی سه روز آینده حکم دیگر نیاورند، «به‌زور کوچ داده خواهند شد».

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *