فاروق وردک، وزیر دولت در امور پارلمانی حکومت پیشین به افغانستان برگشت و از سوی طالبان در میدان هوایی بین‌المللی کابل استقبال شد.

او در صحبت با خبرنگاران در میدان هوایی کابل ادعا کرد که شمار زیادی از مقامات خواهان بازگشت به کشور هستند و می‌خواهند «مصدر خدمت به مردم خود شوند.»

به گفته فاروق وردک: «شمار زیادی دیگر از اروپا، آلمان، ترکیه و امارات متحده عربی هم از او تقاضا کردند تا زمینه بازگشت‌شان را به افغانستان فراهم کند.»

فاروق وردک از بازگشتش به افغانستان ابراز شادمانی کرد و گفت: «در افغانستان احساس عزت و افتخار می‌کنم.»

کمیسیون سیاسی طالبان برای «ارتباط با شخصیت‌های افغان» اعلام کرده است که فاروق وردک در نتیحه تلاش اعضای این کمیسیون به افغانستان بازگشته است.

طالبان در ماه حوت ۱۴۰۰ کمیسیون ویژه‌ای را تشکیل دهند تا با سیاسیون و مقامات دولت پیشین ارتباط برقرار کند و از آن‌ها برای بازگشت به افغانستان دعوت کنند.

مولوی شهاب الدین دلاور، سرپرست وزارت معادن و پترولیم طالبان ریاست این کمیسیون را به عهده دارد.

فاروق وردک در دو دهه گذشته مسئولیت رهبری ادارات مختلفی را به عهده داشت. او در دوره ریاست جمهوری حامد کرزی وزیر معارف بود و در دوره ریاست جمهوری محمد اشرف غنی، مسئولیت وزارت دولت در امور پارلمانی را به عهده داشت.

وردک در دوره رهبری‌اش در وزارت معارف افغانستان به فساد گسترده متهم شده بود. سیگار، بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان در آن زمان اعلام کرده بود که در زمان آقای وردک صدها مکاتب خیالی در افغانستان ایجاد شده است.

فاروق وردک در بیست سال گذشته از سازمان‌دهندگان چند جرگه دولتی در کابل نیز بوده است. او به عنوان آمر دبیرخانه کمیسیون‌های قانون اساسی و سپس آمر عملیاتی تدویر لویه جرگه قانون اساسی افغانستان کار کرده است.

در سال ۱۳۸۵ هنگامی که جرگه مشترک امن افغانستان و پاکستان ایجاد شده بود فاروق وردک به عنوان رئیس دبیرخانه آمادگی‌ها برای برگزاری این جرگه نقش ایفا کرد.

او در سال ۱۳۸۹ نیز به عنوان رئیس دبیرخانه جرگه مشورتی صلح کار کرد.

به نظر می‌رسد که فاروق وردک از شرکت‌کنندگان “مجمع افغان‌ها” که در آینده نزدیک از سوی طالبان برگزار خواهد شد، باشد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *