مشارکت جهانی برای آموزش (GPE) ۱۱۰ میلیون دالر به‌منظور حمایت از آموزش کودکان در افغانستان کمک کرده است.

جی‌پی‌ای در آخرین بیانیه‌ای خود که روز پنج‌شنبه، ۲۳ قوس، منتشر کرده، گفته که قرار است این کمک طی دو سال آینده زمینه آموزش بهتر را برای کودکان افغان در مکاتب دولتی فراهم کند.

طبق این بیانیه، از این کمک‌ ۷.۶ میلیون کودک در افغانستان مستفید خواهد شد.

در بیانیه به نقل از لورا فریجنتی، مدیر اجرایی نهاد مشارکت جهانی برای آموزش آمده است: «ما بسیار خوشحالیم که می‌توانیم به حمایت خود از آموزش در افغانستان ادامه دهیم. این کمک مالی که از طریق Unicef و Save the Children نظارت می‌شود، به کودکان افغان کمک می‌کند تا به آموزش‌های مورد نیاز دسترسی داشته باشند.»

به گفته وی، ۵۹.۵ میلیون این کمک زیر نظر صندوق حمیات از کودکان سازمان ملل در مناطق دورافتاده و صعب‌العبور کشور برای کودکان به‌ویژه دختران در بخش تهیه کتاب‌های درسی، قرطاسیه و حمایت از حقوق آموزگاران صنوف محلی و همچنان ارایه کتاب‌های درسی و راهنمایی آموزگاران حدود ۱۵ هزار مکتب دولتی هزینه خواهد شد.

در کنار این، دست‌کم ۲۸ هزار آموزگار و کارمند اداری مکاتب نیز آموزش خواهند دید.

در بیانیه تصریح شده است که ۵۰ میلیون دالر این کمک از طریق موسسه Save the Children در بخش ادامه آموزش کودکان دختر و پسر در مناطق دور دست افغانستان هزینه خواهد شد.

قرار است این مبلغ در بخش ساخت‌وساز ساختمان‌های مکتب‌ها، فراهم‌سازی آب صحی، تهیه کتاب و قرطاسیه و آموزش زنان جوان به‌منظور استخدام به عنوان آموزگار در مکتب‌های ابتدایی به مصرف برسد.

گفتنی است که با تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، مکتب‌های دخترانه بالاتر از صنف ششم در کشور از سوی این گروه بسته شده است.

در کنار این، بیشتر کودکان پسر در افغانستان نیز به‌دلیل فقر و تنگ‌دستی از رفتن به مکتب بازمانده‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *