نمایندگی‌های دیپلماتیک «جمهوری اسلامی افغانستان» با نشر یک اعلامیه از گزارش اخیر تیم تحلیل و نظارت کمیته‌ی تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل متحد استقبال کرده‌اند.

این نمایندگی‌ها در اعلامیه‌ای که امروز (دوشنبه، ۲۲ جوزا) منتشر کرده‌، ابراز امیدواری کرده‌اند که این گزارش و گزارش‌های مشابه آن بتوانند توجه بیشتر جامعه‌ی بین‌المللی را به فایق‌آمدن بر «بحران خطرناک افغانستان» جلب کند.

نمایندگی‌های دیپلماتیک افغانستان همچنین گفته‌اند که برای آغاز یک پروسه‌ی سیاسی که منجر به تشکیل یک دولت همه‌شمول و «مردم‌محور» شود، نیاز است که تعاملات منطقه‌ای و بین‌المللی تجدید شود.

آنان با اشاره به جزئیات گزارش شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد ارتباط طالبان با گروه‌های تروریستی و دست‌داشتن افراد این گروه در قاچاق مواد مخدر، گفته‌اند که این گزارش نشان می‌دهد که «فقدان یک دولت مشروع» باعث عمیق‌ترشدن بحران‌ها با پی‌آمدهای خطرناک امنیتی و غیرامنیتی برای افغانستان و فراتر از آن خواهد شد.

نمایندگی‌های دیپلماتیک افغانستان تأکید کرده‌اند که تنها یک دولت همه‌شمول و مردم‌محور قادر خواهد بود که خواست‌های مردم کشور را برآورده و از تأمین ثبات سیاسی و وحدت ملی افغانستان اطمینان دهد.

تیم تحلیل و نظارت کمیته‌ی تعزیرات شورای امنیت سازمان ملل متحد در گزارش جدید خود گفته است که طالبان به سیاست‌های «پشتون‌محور» و «مستبدانه»‌ی دهه‌ی ۱۹۹۰ میلادی شان بازگشته‌اند.

در این گزارش همچنین آمده است که طالبان به تعهدات مندرج در توافق‌نامه‌ی دوحه مبنی بر قطع ارتباط با گروه‌های تروریستی عمل نکرده‌اند و رابطه‌ی آنان با شبکه القاعده و طالبان پاکستانی با قوت خود ادامه دارد.

ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی گروه طالبان این گزارش را «یک‌جانبه، نامتوازن و دور از واقعیت» خوانده‌ است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *