سفارت افغانستان در تهران برای تهیه مسکن برای یک ملا که طالبان به عنوان سکرتر سوم سفارت معرفی کرده، به مشکل برخورده است.

سرپرست این سفارت در مکتوبی به وزارت خارجه طالبان نوشته که خانه‌های دیپلمات‌ها در منطقه الهیه تهران برای مفتی علیم نورانی و خانواده ۱۵ نفره‌اش جای کافی ندارند.

الهیه یک محله اعیان‌نشین در منطقه شمیران در شمال تهران است.

سفارت افغاستان نوشته است: نظر به محدود بودن متراژ و اتاق‌های ساختمان‌های رهایشی دیپلمات‌های سفارت در الهیه و با توجه به اینکه جمعیت اعضای خانواده ایشان (مفتی علیم نورانی) ۱۵ نفر است، هیچ‌کدام از خانه‌های موجود در ساختمان رهایشی، متناسب با تعداد اعضای فامیل‌شان نیست،‌ بنابر این نیاز است تا برای ایشان خانه‌ای جداگانه در محله دیگری کرایه شود.

در این مکتوب به امضای عبدالقیوم سلیمانی، سرپرست سفارت افغانستان در تهران که نسخه‌ای از آن به دست خبرگزاری ها رسیده، کرایه ماهانه لازم برای خانه‌ای متناسب با جمعیت خانواده این مفتی، ۲۳۰۰ دالر (۲۰۷ هزار افغانی) پیشنهاده شده است.

سرپرست سفارت افغانستان در تهران که تحت امر طالبان کار می‌کند، نوشته است که هزینه سالانه اقامت این خانواده ۱۶ نفره در پایتخت ایران (به اضافه کارمزد رهنمای املاک) ۲۸ هزار و ۷۵۰ دالر (بیش از دو و نیم میلیون افغانی) می‌شود.

معلوم نیست مفتی علیم نورانی،‌ چه تخصص و آموزشی در زمینه کارهای دیپلماتیک دارد که به عنوان سکرتر سوم سفارت افغانستان در تهران معرفی شده است.

این مکتوب در تاریخ ۱۷ ثور به وزارت خارجه طالبان فرستاده شده و هنوز گزارشی از تصمیم این وزارت نرسیده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *