گزارشگر ویژه‌ حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان می گوید که نیاز است حمله‌ به غیرنظامیان در افغانستان به گونه مستقل، بی‌طرفانه و همه‌جانبه تحقیق و بررسی شود.

ریچارد بنت در توییتی با اشاره به حمله‌های اخیر کابل و مزار شریف می‌گوید که نگران ادامه‌ حمله بر غیرنظامیان است.

آقای بنت روز پنجشنبه در پایان سفر ۱۱ روزه خود به افغانستان گفته بود که این کشور با انبوهی از چالش‌های حقوق بشری مواجه است و این چالش‌ها، تأثیرات شدیدی بر مردم دارد.

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان می‌گوید طالبان در اعتراف به بزرگی و وخامت تخلفاتی که مرتکب شده‌اند ناکام مانده‌‌ و مسئولیت‌ خود را در زمینه رسیدگی به این تخلفات انجام نداده‌اند.

او در یک نشست خبری در کابل گفت که طالبان باید راهی را برگزینند که ثبات و آزادی برای تمام شهروندان افغانستان به ویژه زنان فراهم شود.

طالبان: جهان به ارزش‌های ما احترام بگذارد

اما وزارت خارجه‌ طالبان این نگرانی‌ها را غیر واقعی دانسته و می‌گوید که حقوق زنان، کودکان و اقلیت‌های افغانستان باید بر اساس ارزش‌های فرهنگی و مذهبی جامعه افغانستان مورد قضاوت قرار گیرد.

در اعلامیه‌ این وزارت گفته شده است که این گروه حقوق زنان، کودکان و اقلیت‌ها را در چارچوب آموزه‌های اسلامی تامین می‌کند.

یکی از جنجالی‌ترین مواردی که واکنش‌های زیادی برانگیخته، پوشش اجباری زنان است که اخیرا دامن‌گیر مجریان زن رسانه‌ها هم شد.

طالبان می‌گوید این گروه حجاب را بر اساس ارزشهای فرهنگی و مذهبی جامعه افغانستان و طبق “خواست اکثریت زنان افغان” پیاده می‌کند.

در بیانیه وزارت خارجه طالبان آمده که “امارت اسلامی” به آزادی‌های مذهبی مردم خود احترام دارد و مشکلات خود را از طریق گفتگو حل می‌کند، در همان حال، از جامعه جهانی انتظار دارد تا واقعیت‌های جامعه افغانستان را درک کند.

این وزارت خواستار آن شده تا جهان به ارزشهای فرهنگ و مذهبی مردم افغانستان احترام بگذارد و نباید بر مبنای “گزارش‌های جانبدارانه و مخرب” برخی رسانه‌ها و تبلیغات مخالفان “امارت اسلامی” قضاوت کند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *