هم‌زمان با آغاز کارزار تطبیق واکسین پولیو در کشور، باشندگان ولایت ارزگان می‌گویند که هیچ واکسیناتور زن در ترکیب تیم‌های تطبیق‌کننده‌ی واکسین حضور ندارند. باشندگان ارزگان از مسئولان صحی می‌خواهند که برای تطبیق هرچه بهتر کارزار واکسین پولیو، زنان رضاکار را نیز در تیم‌های سیار جذب کنند.

غلام‌فاروق، یک باشنده‌ی شهر ترینکوت می‌گوید که جذب زنان رضاکار در تطبیق بهتر کارزار واکسین پولیو مؤثر خواهند بود و کودکان بیشتری این واکسین را دریافت خواهند کرد.

به‌گفته‌ی او، محدودیت‌های فرهنگی و سنتی‌بودن جامعه در ارزگان سبب می‌شود تا زنان نتوانند در نبود مردان خانواده، کودکان‌شان را برای واکسین از خانه بیرون ببرند.

افزون بر غلام‌فارق، ده‌ها باشنده‌ی دیگر ارزگان نیز خواست مشابهی دارند و از مسئولان صحی می‌خواهند تا در ترکیب تیم‌های تطبیق‌کننده‌ی کارزار واکسین پولیو، زنان را نیز جذب کنند.

با این حال، شماری از زنان در ارزگان که در بخش تطبیق واکسین پولیو تجربه دارند، می‌گویند که آماده‌اند برای تطبیق خانه‌به‌خانه‌ی واکسین پولیو کار کنند.

از طرفی منابع مردمی در لوگر می‌گویند که طالبان به تمام داکتران زن در شفاخانه ولایتی نایب امین‌الله خان دستور داده‌اند که پس از این مریضان را باید با چهره پوشانده معاینه و مداوا کنند.

منابع روز چهارشنبه، ۴ جوزا، می‌گویند که برخی از داکتران زن در شفاخانه نایب امین‌الله خان از این دستور طالبان شاکی‌اند و می‌گویند که در محل وظیفه پوشاندن چهره برای‌شان دشوار است.

این در حالی است که وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان دو روز قبل به مجریان زن در تلویزیون‌ها نیز دستور داد تا هنگام اجرای برنامه ماسک بپوشند که واکنش‌برانگیز شده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *