طالبان تقریبا در شش ماه گذشته پس از تسلط بر افغانستان، همه نشانه‌های قابل مشاهده حکومت پیشین را از کابل، پایتخت این کشور را پاک کرده‌اند.

خبرگزاری فرانس پرس گزارش داده است که بیرق‌های سه رنگ افغانستان،‌ نقاشی‌های دیواری قهرمانان ملی و یادبودهایی که در حملات طالبان کشته شدند، از بین برده شده‌اند.

در عوض، حال دیوار‌ها با شعار‌های “امارت اسلامی” پوشیده شده است. در یکی از این شعار‌ها نوشته شده است که “ملت ما به یاری خداوند، امریکایی‌ها را شکست داد.”

در عین حال، مالکان بسیاری از سالون‌های زیبایی در شهر کابل، پوسترهای زنان که آراسته با آرایش کامل و مدل‌های موی مد روز را که زمانی در دروازه‌های شان به نمایش گذاشته بودند،‌ حالا برداشته‌اند.

تصاویر احمد شاه مسعود،‌ فرمانده ضد طالبان با کلاه پکولش که همه نقاط شهر کابل نقش بسته بود،‌ حال پوشانیده شده و یا هم برداشته شده است. آقای مسعود دو روز قبل از حملات یازدهم سپتمبر توسط دو انتحاری که خود را روزنامه نگار معرفی کرده بودند، در ولسوالی خواجه بهاوالدین ولایت تخار کشته شد و پس از سقوط دوره حاکمیت نخست طالبان، لقب قهرمان ملی برایش داده شد.

علاوه بر آن، شماری اندکی زنان و دختران در مارکیت‌ها، هوتل‌ها و کافه‌ها دیده می‌شوند. پس از مسلط شدن طالبان، بسیاری ترس دارند که خانه‌های شان را ترک کنند و شماری هم پس از آنکه وظایف شان را از دست دادند، پولی برای مصرف ندارند.

پس از تاریک شدن هوا،‌ موتر‌ها در شهر کابل ناپدید می‌شوند، زیرا پوسته‌های تلاشی طالبان شب هنگام افزایش پیدا می‌کند. شاهدین عینی می‌گویند در بازرسی‌های شبانه طالبان هیچ قانون مشخص برای برخورد وجود ندارد و کاملا سلیقه و قومیت بر این موارد تاثیر گذار است.

حدود یک ماه پیش بود که طالبان در یک بازرسی شبانه در گولایی مهتاب قلعه برچی، با فیر کردن بالای یک موتر که اعضای یک فامیل بودند باعث شهادت خانم ابراهیمی شد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *