در ادامه‌ی انتقادها از قیودات طالبان بر پوشش مجریان زن تلویزیون‌ها­، هیدر بار معاون مدیر بخش زنان دیدبان حقوق بشر می‌‌گوید که طالبان با مو و صورت مجریان زن رسانه‌های مشکل ندارد و قوانین این گروه برای زنان افغانستان است.

خانم بار روز گذشته (سه‌شنبه، ۳ جوزا) با انتشار مصاحبه‌ی ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی طالبان با تلویزیون العربیه، درحالی که مجری این رسانه موهایش را نپوشانده، نوشته است که حدس می‌زد سخن‌گوی طالبان «با حضور در تلویزیون با مجری زن مسلمان مشکلی ندارد، ظاهراً کسی که موهایش را نمی‌پوشاند، چه برسد به صورتش».

معاون مدیر بخش زنان دیدبان حقوق بشر در ادامه نوشته است که قوانین «توهین‌آمیز طالبان برای آسیب رساندن به زنان افغانستان است».

وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان به‌رسانه‌های تصویری دستور داده است که مجریان زن این رسانه‌ها باید صورت‌شان را بپوشانند. این دستور به‌رغم اعتراضات گسترده‌ در حال حاضر در رسانه‌های افغانستان اجرایی است.

این وزارت پیشتر هم رعایت حجاب توسط زنان بالغ را «فرض و ضروری» اعلام کرده بود. حجاب مطلوب طالبان پوشش کامل صورت زنان یا پوشیدن برقع است. وزارت امر به معروف طالبان برای زنان «بی‌حجاب»، «تنبیه» نیز در نظر گرفته است.

در طرح این وزارت هم‌چنین آمده است که در قدم نخست خانه‌‌ی زن بی‌حجاب مشخص و ولی‌اش توصیه و تنبیه شود. در قدم دوم، ولیِ زن بی‌حجاب احضار و در قدم سوم سه روز زندانی شود. به‌همین ترتیب، در قدم چهارم ولیِ زن بی‌حجاب به محاکم سپرده و به سزای مناسب محکوم شود.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *