حکومت آلمان می‌گوید که حدود پنج هزار شهروند افغانستان منتظر دریافت ویزای آن کشور در چارچوب برنامه الحاق خانواده‌ هستند.

به گزارش دویچه‌وله، این مقدار درخواست در دفتر‌های صدور ویزای سفارتخانه‌های آلمان در اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان و دهلی نو، پایتخت هند ثبت شده است.

پس از آنکه دفتر صدور ویزای سفارت آلمان در سال ۲۰۱۷ در کابل بسته شد، شهروندان افغانستان مجبور هستند درخواست خود را برای دریافت ویزای الحاق خانواده به سفارت‌های آلمان در دهلی نو و اسلام‌آباد ارایه کنند.

به‌گفته‌ی حکومت آلمان در اسلام‌آباد سه هزار و ۴۵۵ نفر و در دهلی نو حدود یک هزار و ۵۰۰ نفر ثبت نام کرده و منتظر دریافت نوبت‌اند.

حکومت آلمان گفته است که به منظور تسهیل این روند، به دفتر‌های صدور ویزا هدایت داده شده است تا «از اختیارات خود به‌طور گسترده استفاده کنند».

گفته شده که بررسی اسناد که بسیار زمانگیر است، تعلیق شود و علاوه بر آن وزارت خارجه‌ی آلمان هم رسیدگی به درخواست‌ها را آغاز می‌کند.

حکومت آلمان در عین حال گفته است که یکی دیگر از موانع، خروج متقاضیان از افغانستان است تا آنها درخواست خود برای دریافت ویزا را در زمان تعیین‌شده ارایه کرده بتوانند.

طالبان هنوز هم خروج از افغانستان را بدون داشتن پاسپورت اجازه نمی‌دهند. این گروه به زنان «بدون محرم» هم اجازه خروج از افغانستان را نمی‌دهد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *