وزارت امور داخلۀ حکومت طالبان می‌گوید که ثبت آنلاین درخواست پاسپورت را دوباره در کابل فعال کرده و از متقاضیان آن خواسته است که پس از این به گونۀ آنلاین درخواست کنند.

این وزارت روز شنبه نهم اپریل (۲۰ حمل) گفت که ریاست عمومی پاسپورت در حدود هشت ماه گذشته، تا کنون به ۲۰۰هزار متقاضی پاسپوت که به گونۀ آنلاین و حضوری ثبت نام کرده بودند، رسیدگی کرده است.

این وزارت در خبرنامه‌ای گفت که در حال حاضر، ظرفیت تخنیکی و بشری این بخش را بالا برده و متقاضیان پاسپورت از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر امروز می‌توانند به گونۀ آنلاین درخواست بدهند.

بر اساس معلومات این وزارت، هیچ محدویتی در ثبت‌نام‌ آنلاین برای اخذ پاسپورت وجود ندارد. به گفتۀ وزارت داخلۀ حکومت طالبان ریاست عمومی پاسپورت در ماه رمضان روزانه تا ۲۰۰۰ پاسپورت به متقاضیان توزیع خواهد کرد.

این وزارت همچنین گفته است که پس از ماه رمضان توزیع پاسپورت در کابل در روز به ۳۰۰۰ افزایش خواهد یافت.

ریاست عمومی پاسپورت به تاریخ ۱۴ مارچ توزیع پاسپورت را در تمام ولایات افغانستان به دلیل “پایان سال مالی و تصفیۀ حسابات مالی” متوقف کرد. در حال حاضر، تنها در کابل روند توزیع پاسپورت ادامه دارد.

هرچند قرار بود توزیع پاسپورت در تمامی ولایات به تاریخ ۱۶ حمل آغاز شود، اما تا کنون وزارت داخلۀ طالبان دربارۀ بازگشایی مدیریت‌های ریاست پاسپورت در ولایات ابراز نظر نکرده است.

پس از مسلط شدن طالبان بر افغانستان به تاریخ ۱۵ اگست، صدور پاسپورت متوقف شد، تا اینکه به تاریخ ۱۵ اکتوبر روند توزیع پاسپورت در کابل از سر گرفته شد.

با وصف تقاضا‌ی شدید، ریاست پاسپورت به تاریخ ۱۵ نومبر اعلام کرد که به دلیل مشکلات تخنیکی و از کار افتادن برخی وسایل، به ویژه دستگاه‌های بایومتریک، توزیع پاسپورت در کابل تا اطلاع بعدی متوقف شد.

این در حالی است که بسیاری از متقاضیان پاسپورت همواره از عدم مدیریت طالبان برای توزیع این روند انتقاد کرده و گفته اند که کارمندان این ریاست، توان رسیدگی به طی مراحل تمامی اسناد شان را ندارند.

آنان از مسوولان این اداره خواستند که برای رسیدگی به مشکلات مراجعین در کابل و ولایات تلاش کرده و زمنیه بهتر را در این بخش فراهم سازند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *