منابع مردی در ولسوالی خوست ولایت بغلان، نیروهای طالبان را متهم به آزار و اذیت مردم می‌کنند و می‌گویند که این گروه شش جوان را به‌اتهام ارتباط با «جبهه مقاومت» بازداشت کرده‌اند.

یک منبع که خواست هویت‌اش فاش نشود، روز گذشته (دوشنبه، ۱۹ ثور) در پیامی گفت که نیروهای طالبان از زمین و هوا هجوم آورده‌اند. به‌گفته‌ی او، طالبان در کوه‌های دره خوست، نیروهای ویژه خود را پیاده کرده‌اند.

او گفت که طالبان در ساحه‌ای که نیروهای مقاومت حضور دارند، در حال جنگ هستند؛ اما در مناطق «سچی» و «خاوش» که ساکنان آن دامدار و «آغیل‌نشین» هستند، اقدام به گروگان‌گیری و آزار و اذیت غیرنظامیان می‌کنند.

این منبع افزود که طالبان طی دو روز گذشته، شش نفر از جوانان آغیل‌نشین را با خود برده‌اند. او اضافه کرد که نیروهای طالبان بزرگان محل را جمع کرده و از آنان خواسته‌اند «مقاومت‌گران‌شان» را نشان دهند.

طی روزهای اخیر، درگیری در مناطق اندراب‌های بغلان و برخی از مناطق پنجشیر میان طالبان و مخالفان این گروه تشدید شده است. طالبان درباره‌ی این درگیری‌ها چیزی نمی‌گویند. پیشتر ذبیح‌الله مجاهد، سخن‌گوی این گروه تحرکات نظامی مخالفان خود از جمله «جبهه مقاومت» را تکذیب کرده بود.

«جبهه مقاومت» که رهبری آن را احمد مسعود، فرزند احمد شاه مسعود به عهده دارد می‌‌گوید که در پنجشیر حملات خود علیه طالبان را تشدید کرده و بخش‌هایی از این ولایت را در اختیار دارد. همچنین این جبهه می‌گوید که در مناطق اندراب‌های بغلان نیز با طالبان درگیر است.

صبغت‌الله احمدی، سخن‌گوی جبهه مقاومت صبح امروز اعلام کرد که در درگیری‌های اخیر این جبهه با طالبان، ۲۷ عضو این گروه کشته شده‌اند.

همزمان ادعا می‌شود که در پی تحرکات «جبهه مقاومت» در پنجشیر، طالبان در این ولایت غیرنظامیان را به گروگان گرفته و برخی‌ها را به‌اتهام ارتباط با این جبهه تیرباران کرده‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *