فداحسین مالکی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نمایندگان ایران پیشنهاد کرده است که برای دریافت حق‌آبه‌ی آن کشور از رود هلمند، سفارت طالبان در تهران بسته شود.

او در گفت‌وگو با سایت عصر ایران گفته است که پس از هشدار رییس‌جمهور ایران به حاکمان افغانستان، انتظار دولت، مجلس و‌ مردم این کشور بر این بود که «اتفاقی بیفتد و اقدامی انجام شود ولی متأسفانه اتفاقی نیفتاد».

مالکی افزوده است: «بحث حق‌آبه در دستور کار یکی از کمیته‌های شورای عالی امنیت ملی است که راه‌های غیردیپلماسی را داشته باشیم، مثلا سفارت طالبان در ایران را تعطیل کنیم و ارتباطات سیاسی، تجاری و اقتصادی‌مان که از مسیر چابهار است را کاهش دهیم. ما خیلی از ابزارها را داریم که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم.»

او همچنین گفته است که ایران موضع‌گیری طالبان را به حساب ملت افغانستان نمی‌گذارد و تهران نباید با این گروه بیش از حد مماشات داشته باشد.

این مقام ایرانی گفته است: «الان با این موضع‌گیری که طالبان دارد بیش از حد نباید مماشات داشته باشیم. هرآنچه که آنان خواستند ما دادیم، حتا بین دوستان فارسی‌زبان و پشتوزبان زیر سؤال رفتیم که خواسته‌های طالبان یکی پس از دیگری توسط ایران عملی می‌شود.»

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *