نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان روز یکشنبه (اول اسد) بر تعهد قاطع اسلام‌آباد برای همکاری نزدیک با طالبان «برای پیشبرد اهداف تقویت‌کننده صلح و امنیت در منطقه» تاکید کرد.

آصف درانی این اظهارات را پس از اولین سفر خود به کابل ابراز کرده است.

او روز چهارشنبه (۲۸ سرطان) در یک سفر سه‌روزه برای گفت‌وگو با مقامات طالبان به کابل رفته بود.

آقای درانی در بازگشت از سفر خود به کابل، در نشستی در اسلام‌آباد مجدداً تأکید کرد که کشورش به تعامل فعال با طالبان درباره همه موضوعات مورد علاقه ادامه خواهد داد.

پس از آنکه در اوایل ماه جوزا، نخست وزیر پاکستان آصف درانی را به‌عنوان نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان معرفی کرد، این اولین سفر رسمی آقای درانی به کابل بود.

این دیپلومات پاکستانی در جریان سفر خود با ملا عبدالکبیر معاون رئیس‌الوزرا، امیرخان متقی وزیر امور خارجه، نورالدین عزیزی وزیر تجارت، دکتر قلندر عباد وزیر صحت عامه و ندامحمد ندیم وزیر تحصیلات عالی طالبان دیدار کرد.

روزنامه پاکستانی دان نوشته است گفت‌وگوهای گسترده آقای درانی با مقامات گروه طالبان، طیف وسیعی از روابط دوجانبه را در بر می‌گیرد.

این دیدارها در بحبوحه حملات خونین در شهرهای مختلف پاکستان انجام شد. حملاتی که اعتراض مقامات پاکستان علیه طالبان افغانستان را برانگیخته است.

مقامات پاکستانی می‌گویند طالبان افغانستان برخلاف تعهدات خود درباره جلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به مکان امنی برای تروریستان، مقامات و اعضای تحریک طالبان پاکستانی را در خاک افغانستان پناهگاه داده است. اتهامی که از سوی طالبان رد شده است.

روزنامه پاکستانی دان حملات خونین اخیر بر شهرهای پاکستان را «حملات فرامرزی از جانب افغانستان» خوانده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان یک روز قبل (شنبه، ۳۱ سرطان) در نشست خبری خود گفت موضوع تروریسم یک نگرانی جدی برای پاکستان است و پاکستان در موارد متعدد این نگرانی را با طالبان افغانستان شریک کرده است.

او گفت گزارش سفر آصف درانی به کابل را در اختیار دارد اما تاکید کرد که در این سفر درباره همه جنبه‌های روابط دوجانبه گفت‌وگو شده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *