شماری از کارمندان زن ملل متحد گفته‌اند که سازمان ملل از آنان در برابر تبعیض و ستم طالبان محافظت نکرده و در حق شان خیانت کرده‌ است.

آن‌ها در گفت‌و‌گو با وبسایت تورتایز میدیا گفتند که خبرچینان طالبان در نهادهای ملل متحد نفوذ کرده و کارمندان زن محلی را آزار و اذیت کرده اند.

یک کارمند زن سازمان ملل گفته است: «من احساس می‌کنم که سازمان ملل با این تصمیم [مسامحه با طالبان] نه تنها به کارمندان زن خود بلکه به تمام زنان افغان خیانت کرد. ملل متحد تنها امید زنان افغان برای دفاع از حقوق شان بود. اما [این سازمان] حتی از کارکنان خود حمایت نکرد.»

تورتایز میدیا می‌گوید که به یک سند محرمانه ملل متحد دست یافته است که در آن دستور داده شده تا به خبرنگاران گفته شود که «امنیت کارمندان اولویت ماست» و سازمان ملل «به طور علنی در مورد ترکیب جنسیتی کارمندان و یا شیوه کاری و عملیاتی خود اظهار نظر نمی‌کند.»

این وبسایت مدعی است که سازمان‌های یونیسف، سازمان جهانی غذا و سازمان بهداشت ملل متحد، به خواسته طالبان تن داده‌اند و کارهای شان را فقط با کارمندان مرد پیش می‌برند. این دفاتر از کارمندان مرد خواسته‌اند تا به کارشان برگردند اما به زنان اجازه نداده‌ و یا هیچ تدبیری برای محافظت از آن‌ها نسنجیده‌اند.

کارمندان زن گفته‌اند که افراد طالبان عمدا و یا سهوا در دفاتر ملل متحد استخدام شده‌اند و آن‌ها به معلومات حساس کارمندان دسترسی دارند. زنان گفته‌اند که حتی عکس‌هایی از آن‌ها گرفته شده و سپس به خاطر نحوه پوشش‌شان مورد اذیت قرار گرفته‌اند.

کارمندان زن گفته‌اند بیم دارند که ملل متحد به تدریج آن‌ها را کنار بگذارد و به حال خودشان رها کند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *