تمنا زریاب پریانی، فعال حقوق زنان افغانستان و همراهانش در شهر کلن آلمان با انتشار یک بیانیه گفته‌اند به اعتصاب غذای ۱۲ روزه و تحصن خود پایان داده‌اند.

خانم پریانی در این اعلامیه نوشته است که در مدت ۱۲ روز گذشته با شمار زیادی از شخصیت‌های سیاسی و حقوق بشری در تماس بوده و بر خواست خود مبنی بر توجه به وضعیت زنان و دختران در افغانستان تاکید کرده است.

او گفته بود که برای به رسمیت شناخته شدن «آپارتاید جنسیتی» حکومت طالبان، ۱۲ روز اعتصاب غذا می‌کند.

او در این اعلامیه گفته که «مراحل بعدی استراتژی دادخواهی خود را در مسیر به رسمیت‌شناسی آپارتاید جنسیتی در افغانستان تحت حاکمیت طالبان اعلام می‌کند».

تمنا زریاب پریانی در عین حال از تمام فعالان، زنان و دخترانی که در طی دوازده روز گذشته از او در افغانستان و کشورهای دیگر حمایت کرده‌اند سپاسگزاری کرده و گفته در این مدت با برایوان آیمازف، معاون پارلمان ایالت وستفالن آلمان، ریچارد بنت، گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان، گئورگ کلوزمن، رئیس بخش افغانستان و پاکستان در وزارت خارجه آلمان، رینا امیری، نماینده ویژه آمریکا در امور حقوق بشر افغانستان صحبت کرده و نگرانی‌های زنان و دختران افغانستان را با آنها در میان گذاشته است.

در اعلامیه خانم پریانی آمده: «دولت‌ها به علت این که ترم آپارتاید جنسیتی در قوانین بین‌المللی تصریح نشده، از به رسمیت‌شناسی آپارتاید جنسیتی در افغانستان خودداری می‌کنند. اما، این هم واقعیت دارد که حتی دولت‌های حامی حقوق بشر نیز مایل نیستند که به تعهدات حقوق بشری‌شان پایبندی نشان دهند و اقدام جدیتری را علیه طالبان به کار بندند.»

او از دولت آلمان خواسته است تا «آپارتاید جنسیتی» را در افغانستان به رسمیت بشناسد و این موضوع را در همکاری با کشورهای دیگر به سازمان ملل متحد ارجاع کند.

تحصن و اعتصاب غذایی تمنا زریاب پریانی همراهانش در هفته‌های گذشته، حمایت‌های گسترده‌ای را در کشورهای مختلف و در داخل افغانستان به همراه داشته است و در شبکه‌های اجتماعی نیز بازتاب وسیعی پیدا کرد و در همراهی با شماری دیگر از فعالان نیز اعتصاب غذا کردند.

تمنا زریاب پریانی و همراهانش در عین حال از سایر زنان و دخترانی که در کشورهای مختلف دست به اعتصاب غذا زده‌اند خواسته‌اند که به اعتصابات خود پایان دهند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *