علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیروی ایران می‌گوید که بازدید کارشناسان ایرانی از ایستگاه سنجش‌آب در دهراوود نشان داد که خشک‌سالی در افغانستان جدی است.

به گزارش خبرگزاری ایسنا، آقای محرابیان امروز (یک‌شنبه، ۲۹ اسد) گفته است که اطلاعات تکمیلی را در این مورد باید وزارت خارجه‌ی آن کشور بدهد.

بر اساس گزارش ایسنا، وزیر نیروی ایران در مورد حق‌آبه‌ی آن کشور از رودخانه هلمند گفته است که «اخیرا همکاران ما بازدیدی از ایستگاه آب‌سنجی دهراوود هیرمند/هلمند انجام داده‌اند. این بازدید نشان داد که خشک‌سالی در افغانستان نیز جدی است».

او تأکید کرده است: «اما به نسبت میزان بارشی که در کشور افغانستان شده، در منطقه‌ی حوضه‌ی آبریز هیرمند، ایران دارای سهم بوده و این سهم حق قانونی ما است که مطالبه می‌کنیم.»

پس از تنش طولانی بین ایران و طالبان بر سر حق‌آبه‌ی آن کشور از رود هلمند، در بیست‌ویکم ماه جاری خورشیدی حسن کاظمی قمی، نماینده‌ی ویژه و سرپرست سفارت ایران در کابل از بازدید کارشناسان آن کشور از مرکز سنجش‌آب در ولسوالی دهراوود ولایت ارزگان خبر داد.

پس از آن، وزارت خارجه‌ی طالبان بازدید هیأت ایرانی از ایستگاه سنجش‌آب در دهراوود را تأیید کرد و گفت که این هیأت سال جاری را به‌دلیل خشک‌سالی ناشی از تغییرات اقلیمی، به تدوام سال‌های گذشته، کم‌آب‌تر از سال نورمال آبی ارزیابی کرده است.

با گذشت بیش از ده روز از بازدید این هیأت از ایستگاه سنجش‌آب در دهراوود، تا اکنون گزارش رسمی آنان منتشر نشده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *