وزیر خارجه طالبان و هیئت همراه او با نمایندگان ویژه و سفیران شماری از کشورها برای افغانستان ذر دوحه دیدار کرد. امیرخان متقی به نمایندگان و سفیران این کشورها گفته که به جای پیشبرد ماموریت از راه دور، سفارت‌خان‌های‌ خود را در کابل بازگشایی کنند.

ضیا تکل، معاون سخنگوی وزارت خارجه طالبان روز چهارشنبه (۱۱ اسد) در رشته‌توییتی نوشت که امیرخان متقی با سفیران و نمایندگان کشورهای بریتانیا، امریکا، اسپانیا، کوریای جنوبی، هالند، استرالیا و کانادا دیدار کرده است.

در این رشته‌توییت آمده که وزیر خارجه طالبان از آن‌ها خواسته که در افغانستان حضور یابند و «واقعیت‌ها را از نزدیک مشاهده کنند.»

به گفته آقای تکل، وزیر خارجه طالبان همچنین از دستاوردهای حکومت طالبان در دو سال گذشته یاد کرده و ادعا کرده که این گروه «با وجود مشکلات در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی موفقیت‌هایی را به دست آورده است.»

آقای تکل در توییتر نوشت که برخی دیگر اعضای هیئت طالبان نیز در مورد فعالیت ادارات زیر دست خود به سفیران و نمایندگان کشورها برای افغانستان معلومات ارایه کردند.

به دنبال سقوط نظام پیشین و تسلط دوباره طالبان در افغانستان، اکثر نمایندگی‌های دیپلوماتیک کشورها از این کشور خارج شدند و بسیاری از آن‌ها به فعالیت‌شان از دوحه ادامه می‌دهند.

امیرخان متقی از روز شنبه (هفتم اسد) برای گفت‌وگو با نمایندگان امریکا در دوحه به سر می‌برد. او با تام وست و رینا امیری نمایندگان امریکا برای افغانستان درباره رفع تحریم‌ها، حقوق بشر و آزادسازی ذخیره ارزی گفت‌وگو کرده است.

 

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *