دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل اعلام کرده که کمبود منابع مالی بسیاری از فعالیت‌های بشردوستانه را در افغانستان تحت تاثیر قرار داده است.

براساس اعلام این دفتر، فعالیت ۲۶۲ مرکز صحی در افغانستان به دلیل کمبود بودجه متوقف شده است.

این دفتر روز چهارشنبه (۱۱ اسد) در پستی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که فعالیت‌های بشردوستانه در افغانستان با کمبود ۱.۳ میلیارد دالری مواجه است.

براساس اعلام این دفتر، کمبود منابع مالی نه تنها این مراکز صحی بلکه دریافت‌کنندگان کمک‌های غذایی را هم از ۱۳ میلیون به پنج میلیون نفر کاهش داده و بسیاری از فعالیت‌های بشردوستانه دیگر را هم تحت تاثیر قرار داده است.

براساس این سازمان وابسته به سازمان ملل، این سازمان از آغاز سال جاری میلادی تا پایان ماه جولای تنها ۷۴۴ میلیون دالر کمک بین‌المللی برای حمایت از فعالیت‌های بشردوستانه در افغانستان دریافت کرده است.

این مبلغ کمتر از نیمی از مقدار پولی است که سازمان ملل پارسال در این مدت دریافت کرده بود. پارسال این رقم ۱.۴۹ میلیارد دالر بود.

طبق آخرین گزارش این نهاد بین‌المللی، با افزایش نیازهای بشردوستانه به دلیل سومین سال متوالی خشکسالی، افزایش فقر و تشدید آسیب‌پذیری‌ها پس از چهل سال درگیری تنها فرصت کوتاهی برای ارائه کمک‌ها و تدارکات حیاتی قبل از شروع فصل زمستان وجود دارد.

به گفته دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل، شوک‌های ناشی از تغییرات اقلیمی و جاری شدن سیلاب‌ها در مناطق شرقی افغانستان نیاز به واکنش فوری برای رسیدگی به نیازهای بشردوستانه در چند ماه آینده دارد.

این نهاد هشدار داده است که به دلیل ناکافی بودن منابع مالی، ممکن است چندین برنامه تامین غذایی و صحی بین ماه جولای تا سپتامبر متوقف شود.

سازمان ملل می‌گوید که توقف فعالیت امدادگران زن نیازهای جدیدی را در موارد مربوط به خشونت مبتنی بر جنسیت ایجاد کرده که رسیدگی به آنها نیاز به حمایت ویژه و متناسب دارد.

سازمان ملل تاکید می‌کند که بدون تامین مالی ثابت و پایدار امکان رسیدگی به زنان و دختران در معرض خطر و آسیب‌پذیر وجود ندارد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *