نمایندگی سازمان در افغانستان در باره کشتار غیرنظامیان در حملات هوایی شب گذشته پاکستان در ولایات خوست و کنر ابراز نگرانی کرده است.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان گفته است “شکست امریکا درسی بزرگ برای متجاوزین است.”

حامد کرزی هم این حملات را نقض حاکمیت ملی افغانستان خوانده است.

یوناما در توییتی گفته است که نگران تلفات غیرنظامیان از جمله زنان و کودکان در حملات هوایی شب گذشته در ولایات خوست و کنر است. دفتر نمایندگی سازمان گفته که غیرنظامیان هیچ وقت نباید هدف قرار بگیرند.

این نهاد افزوده که در باره این حملات تحقیق می‌کند و میزان تلفات آن را مشخص خواهد کرد.

ذبیح الله مجاهد، سخنگوی طالبان در یک پیام صوتی به پاکستان هشدار می‌دهد، که این نوع حملات به دشمنی میان افغانستان و پاکستان دامن می‌زند:” پاکستان باید بداند اگر جنگ اغاز می‌شود به نفع هیچ طرف نیست و شکست هشت ماه گذشته امریکا در افغانستان یک درس بزرگ برای ان عده متجاوزین است که به خاک وآزدی افغانها به چشم بد نگاه می‌کند.”

در واکنش به حملات مرگبار اخیر پاکستان، آقای کرزی در توییتی این حملات را محکوم کرده و آنرا یک عمل ضد بشریت، نقض حاکمیت ملی افغانستان و خلاف موازین جهانی خوانده است.

آقای کرزی از پاکستان خواسته که برای ریشه‌کن کردن تروریسم در منطقه پالیسی خود را تغییر دهد.

ضیاالحق امرخیل والی پیشین ننگرهار هم بمباران مناطقی در ولایات خوست و کنر را تجاوز آشکار پاکستان به خاک افغانستان عنوان کرده است.

پیشتر، امرالله صالح معاون اول رئیس‌جمهور پیشین افغانستان در واکنش به این حمله گفته بود: “برای اولین بار قوای هوایی پاکستان چندین نقطه از خاک ما را بمباران کرده است. چون کابل در زیر سلطه‌ی یک گروه مزدور و نیابتی قرار دارد، راولپندی هیچ نوع نگرانی از عواقب این تجاوز آشکار خود ندارد. البته تجاوز غیر آشکار و نقاب دار پاکستان ده‌ها سال است که مردم ما را به خاک و خون می کشاند.”

روز گذشته در خوست صدها نفر برای محکوم کردن حملات هوایی پاکستان تظاهرات کردند و شعارهای ضد این کشور سر دادند.

منابع محلی می‌گویند در نتیجه این حملات حدود چهل نفر از جمله زنان و کودکان کشته شدند.

نیروی هوایی پاکستان می‌گوید در این حمله جنگجویان تحریک طالبان پاکستان هدف قرار گرفته‌ و بین ۲۵ تا ۳۰ تن از آنها کشته شده‌اند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *