وزیر خارجه سابق امریکا می‌گوید طالبان در جریان مذاکرات صلح با هیات امریکایی و دیگران دیدگاه متفاوتی درباره آموزش دختران داشتند.

هیلار کلینتون روز یکشنبه در نشست انجمن جایزه صلح نوبل در اسلو گفت که این گروه اکنون حق آموزش دختران را از خانواده‌ها در افغانستان سلب کرده است.

خانم کلینتون در این نشست گفت: “اگر طالبان اجازه آموزش دختران را بدهد، بسیاری خانواده‌های افغان به دختران‌شان فرصت آموزش خواهند داد و به آن افتخار خواهند کرد.”

وزیر خارجه سابق امریکا گفت که اقدام طالبان برای جلوگیری از آموزش دختران بالاتر از صنف ۶ خلاف اصول هر دین است.

خانم کلینتون گفت که طالبان در جریان مذاکرات صلح به هیات امریکایی و دیگران درباره آموزش دختران دیدگاه دیگری داشتند، اما بعد از به‌قدرت رسیدن نظرشان تغییر کرده است.

او در نشست اسلو افزود که آموزش کلید بازگشایی همه چیز است

خانم کلینتون گفت که مسئولیت جامعه جهانی است که از مردم افغانستان و از افرادی‌که برای آموزش و حقوق این جامعه تلاش می‌کنند، حمایت کند.

در این نشست قسمت‌های از فلم نتفلکس در باره ظریفه غفاری، شهردار سابق میدان وردگ نیز نشر شد.

خانم غفاری نیز در این نشست در باره مشکلات روز افزون زنان افغان که بعد از به قدرت رسیدن طالبان با آن مواجه شده‌اند صحبت کرد.

در این نشست فلیپ گراندی، کمیشنر عالی سازمان ملل هم گفت که این مسئولیت طالبان است که از حقوق زنان و تمامی اقلیت‌ها محافظت کند.

او افزود، جامعه جهانی باید از یک روند صلح آمیز در افغانستان حمایت کند که رضایت داخلی را در پی داشته باشد نه لزوما بیرونی را.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *