ارتش پاکستان می‌گوید طالبان «بدون هیچ دلیلی» با سلاح‌های سنگین از جمله توپ و هاوان به سوی غیرنظامیان در چمن بلوچستان شلیک کردند که منجر به کشته شدن ۶ غیرنظامی و زخمی شدن ۱۷ نفر دیگر شد.

سخنگوی والی طالبان در قندهار گفت یک طالب در درگیری روز یکشنبه کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

عطاالله زاید گفت که این درگیری در منطقه شیرو اوبه، بین سپین بولدک و چمن بر سر ساخت یک پوسته جدید از سوی طالبان شروع شد و ۳ غیرنظامی نیز در جمع زخمی‌ها هستند.

نور احمد،‌ یک مقام محلی طالبان در قندهار به رویترز گفته که این درگیری به صورت تصادفی شروع و وضعیت بعد از ملاقات دو طرف به حالت عادی برگشت.

در بیانیه ارتش پاکستان آمده است: «نیروهای مرزی پاکستان در برابر تجاوزات نامطلوب پاسخ مناسب و سنجیده داده اند، اما از هدف قرار دادن غیرنظامیان بی‌گناه در منطقه اجتناب کرده‌اند.

این بیانیه افزوده که پاکستان این موضوع را با مقام‌های طالبان در کابل در میان گذاشته و خواستار اقدام جدی طالبان برای جلوگیری از تکرار آن شده است.

این درگیری از ساعت 14:00 به وقت محلی آغاز شد و بیش از یک ساعت به طول انجامید.

منابع در شفاخانه چمن بلوچستان گفتند که در درگیری مرزی طالبان با نیروهای پاکستانی در گذرگاه اسپین‌بولدک قندهار دستکم ۶ نفر کشته و ۲۶ نفر دیگر زخمی شدند.

تصاویری نیز از تخریب خانه‌ها و مغازه‌ها در منطقه چمن به‌دست رسیده است. باشندگان محل در چمن می‌گویند راکت‌ها از سوی طالبان شلیک شده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *