رینا امیری، نماینده‌ ویژه‌ی امریکا در امور زنان افغانستان و حقوق‌ بشر می‌گوید که از اشتراک در مذاکرات هیأت امریکایی با مقام‌های طالبان خودداری کرده است. او گفته زمانی آماده‌ی همکاری است که طالبان برای احیای حقوق زنان و دختران آماده‌ی کار باشند.

امیری بامداد روز گذشته (شنبه، ۱۱ سرطان) در رشته‌توییتی نوشته است که بعد از بررسی و مشورت تصمیم گرفت که در گفت‌وگوهای هفته گذشته‌ی مقام‌های امریکایی و طالبان در قطر شرکت نکند.

او افزوده است که از همکارانش که با طالبان در گفت‌وگو هستند در موضوعاتی مانند ثبات اقتصادی و واکنش بشردوستانه، برای بهبود زندگی ۴۰ میلیون افغان حمایت می‌کند. او گفته است که اگر چشم‌اندازی برای اقدام معنادار وجود دارد، باید با طالبان ملاقات شود.

با این حال، نماینده‌ ویژه‌ی امریکا در امور زنان افغانستان و حقوق‌ بشر گفته است که او به‌شدت نگران اقدامات و موضع کنونی طالبان در مناطقی است که دفترش بر آن‌جاها نظارت می‌کند. او افزوده است، از این‌که تعامل قوی بین‌المللی تا این مرحله نتایج معناداری برای زنان، دختران و جمعیت‌های در معرض خطر افغانستان به همراه نداشته است، ناامید است.

امیری گفته است که او زمانی آماده‌ی همکاری است که طالبان آماده‌ی کار بر روی گام‌های مشخص برای احیای حقوق افغان‌ها از جمله زنان، دختران و جمعیت‌های در معرض خطر باشند.

امیری گفته است که دولت ایالات متحده از طالبان می‌خواهد که به حقوق بشر همه‌ی افغان‌ها احترام بگذارند.

هیأتی به‌ رهبری توماس وست، نماینده‌ ویژه‌ی امریکا در امور افغانستان به روزهای ۲۹ و ۳۰ جون با نمایندگان ارشد طالبان از جمله مولوی امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه‌ی این گروه گفت‌وگو کرده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *