مرکز خبرنگاران افغانستان دستور تعلیق فعالیت تلویزیون‌های نور و بریا از سوی طالبان را خلاف قانون رسانه‌های همه‌گانی و محدود کردن بیش‌تر رسانه‌های آزاد کشور خوانده است.

این نهاد روز چهارشنبه، ۲۹ حمل با نشر اعلامیه‌ای خواستار لغو این دستور طالبان و بازگشایی «هرچه زودتر و بدون قیدوشرط» دروازه‌های این دو رسانه شده است.

کمیسیون رسیده‌گی به شکایات و تخلف‌های رسانه‌ای زیر تسلط طالبان روز گذشته پس از برگزاری نشستی در وزارت اطلاعات و فرهنگ این گروه در کابل، موضوع بستن این دو تلویزیون خصوصی را اعلام کرد.

ذبیح‌الله سادات، عضو کمیسیون رسیده‌گی به شکایات و تخلف‌های رسانه‌ای به مرکز خبرنگاران افغانستان گفته است: «کمیسیون در این نشست کارکرد تلویزیون‌های نور و بریا را بررسی کرد و در نهایت فیصله کرد که کار هر دو رسانه به دلیل تخلف از اصول رسانه‌ای و منافع ملی افغانستان، تعلیق شود.»

به گفته سادات، برخی از اتهام‌های مطرح شده تلویزیون نور، نشر موسیقی و نپوشیدن ماسک از سوی کارمندان زن این رسانه در هنگام کار بوده است.

او افزوده است که به تلویزیون بریا نیز در پیوند به نشر اظهارات اخیر گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی در مورد روابط طالبان با امریکا هشدار داده شده بود.

در همین حال، مسوولان تلویزیون‌های نور و بریا به مرکز خبرنگاران افغانستان گفته‌اند که هر دو رسانه پس از دستور طالبان بسته شده است.

یافته‌های مرکز خبرنگاران افغانستان نشان می‌دهد که درکمیسیون تازه رسیده‌گی به شکایات و تخلف‌ها رسانه‌ای طالبان، افزون بر این‌که ساختار قانونی‌ رعایت نشده است، از آن بیش‌تر به‌عنوان ابزاری برای تطبیق سیاست رسانه‌ای رژیم این گروه استفاده می‌شود.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *