مجلس نماینده‌گان امریکا می‌گوید که همکاران سابق نیروهای این کشور در افغانستان در معرض انتقام از سوی طالبان قرار دارند.

این نهاد در بیانیه‌ای نگاشته که قرار است کمیته فرعی نظارت و پاسخگویی مجلس نماینده امریکا به‌منظور رسیده‌گی به این چالش میزگردی را فردا چهارشنبه، ۱۱ دلو برگزار کند.

طبق این بیانیه، این نشست دو حزبی با اشتراک گروه از سربازان کهنه‌کار این کشور ساعت ۲:۰۰ بعد ظهر به وقت محل برگزار خواهد شد.

براساس بیانیه، این نشست می‌تواند، همکاران افغان سابق نیروهای امریکایی را که پس خروج این کشور در افغانستان زیر سلطه طالبان گیرمانده‌اند، کمک کند.

در این بیانیه همچنان تاکید شده است که بیشتر همکاران سابق نظامیان خارجی در معرض انتقام از سوی رژیم طالبان قرار دارند.

قرار است در این میزگرد اعضای جمهوری‌خواه و دموکرات کمیته روابط خارجی مجلس نماینده‌گان امریکا و برخی از گواهان از جمله گروه‌های کلیدی کهنه‌سربازان این کشور اشتراک کنند.

گفتنی است که هزاران همکار افغان نیروهای امریکایی پس از خروج فاجعه‌بار این کشور از کابل در آگست ۲۰۲۱، در افغانستان باقی مانده‌اند.

به‌رغم این‌که طالبان مدتی پس از تسلط دوباره‌شان بر افغانستان، عفو عمومی اعلام کرده‌اند، اما گزارش‌های متعددی از بازداشت، شکنجه و حتا قتل همکاران افغان سابق نیروهای خارجی منتشر شده است.

در تازه‌ترین مورد، چند روز پیش یک ترجمان پیشین نیروهای امریکایی در افغانستان، زیر شکنجه طالبان در ولایت کنر جان باخته است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *