شماری از باشنده‌های پایتخت از افزایش آب بند قرغه در روزهای پسین سخن می‌زنند و می‌گویند که با افزایش آب در این بند شمار بازدید کننده‌ها نیز افزایش یافته است.

محمد عارف باشنده کابل گفت: «یک آب و هوای خوبی دارد. آبش هم زیاد شده. بسیار یک خوب موسم هم دارد بهار است بخاطر عکس گرفتن و میله به قرعه آمدیم.»

شماری بازدید کننده‌های که از ولایت‌های گوناگون آمده‌اند نیز از افزایش آب در این بند ابراز خرسندی می‌کنند.

محمد حسیب باشنده قندهار گفت: «من خودم هم از قندهار آمده‌ام  برای دیدن منظره و تفریح. دوستان ما هم هستند با ما برای عکس گرفتن و ویدیو گرفتن آمدیم.»

حامد باشنده غزنی گفت: «قبلا هم آمده بودیم ولی آب به این اندازه نبود. ماشاءالله هوا بسیار عالی است و آب هم زیاد شده است.»

شماری از هوتل‌داران و کسبه‌کاران در این محل نیز از افزایش آب و بازدید کننده‌های این مکان تفریحی ابراز خوش‌بینی می‌کنند و می‌گویند که کاهش آب بند قرغه سبب کم شدن بازدیدکننده‌ها از این محل شده بود.

محمد مسؤول رستورانت گفت: «ما خوشبین هستیم به این‌که امسال مردم بیایند به تفریح، و ما مهمان‌دار باشیم، هرچند سال‌های قبل به این اندازه نبود.»

محمد خالد مسؤول رستورانت گفت: «امیدواری ما هم همین است که دوستا بیایند دیدن بکنند از رستورانت‌ها از ساحات بند دیدن بکنند، و ما هم ان‌شاءالله که پذیرایی خوب شأن بتوانیم.»

قرغه از تفریح‌گاه‌های مشهور در شهر کابل است که با کوه‌های کم ارتفاع و تپه‌های خاکی احاطه شده است.

بند قرغه در زمان سلطنت محمد ظاهرشاه در سال ۱۳۳۰هم چون مکان تفریحی ساخته شده است و در آن زمان برخی از مقام‌های دولتی نیز در نزدیکی آن زندگی می‌کردند.

بر بنیاد اطلاعات شهرداری کابل، ظرفیت اعظمی این بند، ۱۲ میلیون مترمکعب است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *