وزارت خارجه قطر روز جمعه بیانیه‌ای درباره دیدار مقامات این کشور با مقامات طالبان در قندهار منتشر کرده و در این بیانیه، اداره طالبان را «دولت موقت جمهوری اسلامی افغانستان» خوانده است.

نخست‌وزیر و رئیس استخبارات قطر روز جمعه با رئیس‌الوزرای طالبان در قندهار دیدار کردند.

طالبان در نامه‌های رسمی از اداره خود به نام «امارت اسلامی افغانستان» نام می‌برند اما دولت‌ها و سازمان‌های بین‌المللی معمولا از به کار بردن این نام پرهیز می‌کنند.

سازمان ملل و برخی از کشورهای خارجی در بیانیه‌های رسمی از اداره طالبان به نام «حاکمان دی فاکتو» در افغانستان نام می‌برند.

مشخص نیست که «دولت موقت جمهوری اسلامی افغانستان» خواندن اداره طالبان از سوی قطر، یک اقدام عمدی یا اشتباه نوشتاری بوده است. با این حال، با گذشت ۱۹ ساعت از نشر این بیانیه، همچنان در صفحه توییتر و وبسایت وزارت خارجه قطر قابل دسترس است.

وزارت خارجه قطر روز جمعه با نشر این بیانیه‌ گفت که محمد بن عبدالرحمان الثانی، در دیدار با مقامات طالبان درباره راه‌های حمایت از افغانستان برای کاهش اثرات بحران کنونی در زمینه‌های اقتصادی و بشردوستانه گفت‌وگو کرده است.

در بیانیه آمده است که وزیر خارجه و نخست‌وزیر قطر،‌ بر حمایت از مردم افغانستان و تلاش‌های کشورش برای ایجاد امنیت، ثبات، رفاه و زندگی شرافتمندانه در افغانستان تاکید کرد.

 

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *