علی میثم نظری، مسئول روابط خارجی جبهه مقاومت در مصاحبه با سی‌ان‌ان می‌گوید که حمایت از این جبهه به معنای دامن زدن به جنگ داخلی در افغانستان نیست. او می‌افزاید که جبهه مذکور ادامه‌دهنده مبارزه جهانی علیه تروریزم در افغانستان است اما هیچ کشوری حاضر به حمایت از جبهه مقاومت نیست.

آقای نظری در این مصاحبه افزود که در یک سال گذشته مقاومت علیه طالبان در شش ولایت شمالی افغانستان از جمله پنجشیر، کاپیسا، بغلان، بدخشان، تخار و پروان گسترش یافته است.

او گفت که جبهه مقاومت ملی با «۴ هزار جنگجوی آموزش‌دیده» علیه سلطه طالبان می‌جنگد و افزود که پس از ماه سپتمبر سال گذشته این جبهه جنگ چریکی علیه طالبان را اختیار کرده است.

نظری می‌گوید که تا کنون هیچ کشوری آماده نشده تا از جبهه مقاومت علیه طالبان حمایت مالی و نظامی کند و افزود که تنها تاجیکستان از این جبهه حمایت سیاسی می‌کند.

او گفت: «پیام ما [به کشورها] این بوده است که ما درگیر جنگ داخلی نیستیم. این ذهنیت که کمک به جبهه مقاومت ملی به جنگ داخلی دامن می‌زند، نادرست است زیرا آنچه ما برای آن می‌جنگیم، ادامه جنگ جهانی علیه تروریزم است.»

به گفته او در حال حاضر جبهه مقاومت ملی «آخرین نیروی ضد تروریستی باقی‌مانده در کشور» است.

او با اشاره به کشته شدن رهبر القاعده از سوی امریکا در کابل، گفت که گروه‌های تروریستی منطقه‌ای و بین‌المللی به طالبان کمک می‌کنند و نادیده گرفتن افغانستان در چنین شرایطی باعث رشد تروریزم در این کشور می‌شود.

نظری افزود: «رشد تروریزیم در افغانستان تنها منافع ما را تهدید نمی کند بلکه منافع کشورهای منطقه و امنیت جهانی را تهدید می‌کند.»

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *