گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای به مناسبت ۹ سنبله، روز خروج کامل نیروهایی امریکایی، از جامعه جهانی خواست تا در برابر افغانستان «سیاست معقول» اتخاذ کند. این گروه که چهارشنبه، ۹ سنبله را رخصتی عمومی اعلام کرده، می‌گوید که برای برقراری «یک نظام مستحکم و کاملاً اسلامی» تلاش می‌کند.

در اعلامیه‌ای که ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی این گروه در صفحه توییتر خود نشر کرد، از نهم سنبله به عنوان «روز فتح» یاد شده است. در اعلامیه آمده است: «از فرصت‌های این فتح بزرگ استفاده کنیم و برای تقویت، نظم و پیشرفت نظامی اسلامی تلاشی‌های خستگی‌ناپذیر کرده و یک نظام اسلامی کاملاً قوی، سچه و مستحکم را … حاکم سازیم.»

در اعلامیه همچنین از جامعه بین‌المللی خواسته شده تا به استقلال افغانستان احترام کند و در برابر این کشور سیاست معقول اتخاذ کند.

طالبان در اعلامیه‌شان می‌افزایند که جامعه جهانی «به استقلال و تمامیت ارضی افغانستان و خودارادیت ملت ما به چشم احترام نگاه کند و افغان‌ها را بگذارد نظام اسلامی مورد پسندشان را» در افغانستان داشته باشند.

گروه طالبان همچنین می‌گوید که «پالیسی فشار و تهدید» در بیست سال گذشته ناکام بوده و تنها باعث افزایش بحران شده است.

آخرین سرباز امریکایی در ۹ سنبله سال گذشته افغانستان را ترک کرد و حضور بیست‌ساله امریکا در افغانستان پایان یافت اما طالبان به قدرت رسیدند.

با حاکم شدن طالبان بر افغانستان، اقتصاد این کشور در حال فروپاشی قرار داد و زنان و دختران اجازه آموزش و کار را ندارند.

به دلیل سیاست‌های سرکوبگرانه طالبان و رابطه این گروه با گروه‌های تروریسی، عدم تشکیل حکومت فراگیر و نقض گسترده حقوق بشر هیچ کشوری تاکنون حکومت آنان را به رسمیت نشناخته است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *