دفتر سرپرست رئیس‌الوزرای طالبان اعلام کرده که یک شرکت افغانی‌چینی قصد دارد حدود ۳۵۰ میلیون دالر در افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

این دفتر جمعه (۱۶ سرطان) در رشته‌توییتی نوشت که شرکت «فان چینا افغان» در تولید برق و سمنت و بخش صحت سرمایه‌گذاری می‌کند.

براساس این توییت‌ها، مسئولان این شرکت این موضوع را در دیدار با مولوی عبدالکبیر، کفیل و معاون سیاسی رئیس‌الوزرای طالبان بیان کردند.

دفتر این مقام طالبان در رشته‌توییت خود افزوده است که این شرکت در زمینه استخراج و تجارت معادن فعالیت دارد و از ماه‌های آینده به سرمایه‌گذاری در افغانستان آغاز خواهد کرد.

در همین حال، سرپرست دفتر نخست‌وزیری طالبان در این دیدار با تاکید بر حفظ جان و مال سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی، از همه آنان خواسته است که برای سرمایه‌گذاری در افغانستان اقدام کنند.

مولوی عبدالکبیر مدعی شده که در حال حاضر فرصت سرمایه‌گذاری در افغانستان «بهتر از زمان دیگر» فراهم شده است.

به نوشته دفتر این مقام طالبان، شرکت «فان چینا افغان» شرکتی است که با مشارکت شرکت نفت و گاز آسیای مرکزی سینکیانگ چین و «وطن گروپ» افغانستان تاسیس شده است.

چین در سال‌های اخیر فرایند سرمایه‌گذاری خود در زمینه‌های گوناگون اقتصادی در افغانستان را سرعت بخشیده است.

چندی پیش وزیران خارجه چین و پاکستان اعلام کردند که با وارد کردن افغانستان در شبکه پروژه‌های دهلیز اقتصادی چین و پاکستان، سطح همکاری اقتصادی و عمرانی با این کشور را افزایش می‌دهند.

بیجینگ گفته است که در صورت عملی کردن این تصمیم، چین میلیون‌ها دالر در پروژه‌های زیربنایی حکومت طالبان سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

همچنین در ماه حمل سال جاری وزارت معادن و پترولیم طالبان اعلام کرد که شرکت چینی «گوچین» قصد دارد ده میلیارد دالر در معادن لیتیم افغانستان سرمایه‌گذاری کند.

در همین حال، چندی پیش وزیر خارجه طالبان در دیدار با وزیر خارجه چین گفته بود که این گروه می‌خواهد افغانستان در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و سرمایه‌گذاری شریک خوبی برای بیجینگ باشد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *