اداره امور طالبان می‌گوید در یک سال گذشته ۸ اداره حکومت پیشین را منحل و ۶ اداره جدید را تاسیس کرده‌‌اند.

در جلسه حسابدهی مقام‌های این اداره، دلیل انحلال ادارات پیشین، تنظیم بهتر امور و جلوگیری از تداخل وظیفه‌ای عنوان شده است.

مقامات اداره امور در کنفرانس مطبوعاتی اداره امور که روز شنبه ۱۹ سنبله در کابل برگزار شده بود گفتند که ۸ اداره زمان جمهوریت پیشین منحل شده‌اند.

دفتر شورای امنیت ملی، وزارت دولت در امور پارلمانی، ریاست‌های دارالانشای مشرانو جرگه و ولسی جرگه، کمیسیون‌های انتخابات و شکایات، کمیسیون نظارت بر قانون اساسی و کمیسیون حقوق بشر اداراتی هستند که در زمان حاکمیت یک ساله طالبان منحل شده‌اند.

مقامات اداره امور گزارش دادند که رادیو تلویزیون افغانستان، کمیسیون دسترسی به اطلاعات، اداره زون پایتخت، اداره اصلاحات اداری و خدمات ملکی، کمیسیون مبارزه با فساد، ریاست امور کوچی ها، اداره هوانوردی ملکی و اداره ارگان های محلی با وزارت‌ها و ادارات ذیربط مدغم شده است.

دفتر مقام «امارت اسلامی»، وزارت امر به معروف و نهی از منکر و سمع شکایات، اداره ملی غذا و ادویه، اداره تنظیم امور زندان‌ها، ریاست عمومی شاروالی ها و شورای طبی افغانستان ادارات تازه تاسیسی هستند که در ساختار حکومتی رژیم فعلی افغانستان ایجاد شده‌اند.

طالبان در ماه ثور اعلام کردند که به دستور شفاهی منسوب به ملاهبت الله رهبر این گروه، چندین نهاد دوره جمهوریت از جمله کمیسیون مستقل حقوق بشر را منحل کردند.

در واکنش به این موضوع، کمیشنری عالی حقوق بشر سازمان ملل با نشر اعلامیه‌ای انحلال کمیسیون مستقل حقوق بشر را از سوی طالبان را محکوم کرد و آن را «گامی عمیقاً واپس‌گرایانه» خواند.

ریچارد بنت، گزارش‌گر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد نیز لغو کمیسیون حقوق بشر افغانستان را یک شکست بزرگ خواند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *