رسانه‌های پاکستانی گزارش داده‌اند که جناح حقانی و طالبان قندهاری از تی‌تی‌پی خواسته‌اند تا با اسلام‌آباد وارد مذاکره شوند.

اکسپرس تربیون روز یک‌شنبه، ۱۳ حوت گزارش داده است که طالبان افغان به‌دنبال تنش‌زدایی میان کابل و اسلام‌آباد بر سر تحریک طالبان پاکستانی هستند.

بربنیاد این گزارش، پاکستان از رهبری جمعیت علمای اسلام پاکستان، شاخه سمیع‌الحق خواسته است تا از نفوذ خود برای بازگشت طالبان پاکستانی به میز مذاکره استفاده کند.

در همین حال، مولانا یوسف‌زی شاه، از اعضای کلیدی جمعیت علمای پاکستان گفته است : «ما با توجه به اصل استقلال آن‌ها در تصمیم‌گیری، گفت‌وگو را آغاز کرده‌ایم و خوشبین هستیم که با چراغ سبز سراج‌الدین حقانی و حمایت طالبان قندهاری به نتایج مثبت دست یابیم.»

به گفته وی، با نیت مثبت هر دو طرف و حمایت متقابل از روند گفت‌وگوها، دست‌یابی به صلح و آوردن طالبان پاکستانی به میز مذاکره امکان پذیر است.

طالبان افغان و مقام‌های پاکستانی تا کنون در این مورد ابراز نظری نکرده‌اند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که اخیراً هیأت علمای پاکستانی به رهبری مولانا حمیدالحق، پسر بزرگ مولانا سمیع‌الحق به کابل سفر کرده و با مقام‌های کلیدی طالبان از جمله مولوی عبدالکبیر، معاون سیاسی نخست‌وزیر، سراج‌الدین حقانی، سرپرست وزارت داخله و خلیل‌الرحمان حقانی، سرپرست وزارت مهاجران و همچنان والی‌های این گروه در لوگر و پکتیکا دیدار کرده است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *