مقام‌های محلی طالبان گفته اند که سیلاب‌ ناشی از باران‌های شدید سبب تلفات جانی و خسارات مالی در ولایت‌های نورستان و غزنی شده است.

خبرگزاری دولتی باختر روز یکشنبه ۱۰ جولای (۱۹ سرطان) به نقل از مقام‌های محلی طالبان در ولایت نورستان خبر داده که گفته اند در اثر سیلاب در ولسوالی “واما” این ولایت تا کنون نه نفر جان باخته و نه تن دیگر، به شمول زنان و کودکان، زخمی شده اند.

مقام‌ها گفته اند که بسیاری از مجروحین که وضعیت صحی شان وخیم بود، به شفاخانه‌ها منتقل شده اند.

بر اساس معلومات مقام‌های نورستان، در پی سرازیر شدن سیلاب‌ها، پل “کوردر” که ولایت‌های نورستان و کنر را با هم وصل می‌کند، به گونۀ کامل تخریب شده است.

در یک خبر دیگر، مقام‌های محلی طالبان در غزنی گفته اند که در نتیجۀ سرازیر شدن سیلاب‌ها در این ولایت، پنج نفر جان باخته و دو نفر دیگر زخمی شده اند.

حبیب‌الله مجاهد، رییس اطلاعات و فرهنگ طالبان برای ولایت غزنی، به خبرنگاران گفت که این سیلاب‌ها، شب گذشته در مرکز و برخی از ولسوالی‌های غزنی سرازیر شده که از باشندگان این ولایت قربانی گرفت.

به گفتۀ مجاهد در اثر این سیلاب‌ها، ده‌ها خانواده بیجا شده و تلاش‌ها برای رسیدگی به آنان جریان دارد.

بر اساس گزارش‌ها در برخی ولایات دیگر نیز سیلاب‌ها سرازیر شده که تا کنون از تلفات برخواسته از آن معلومات دقیق در دست نیست.

در این حال، ریاست هواشناسی افغانستان از احتمال باران و سرازیر شدن سیلاب‌ در ۱۳ ولایت این کشور هشدار داده است.

این ریاست گفته است که در ۲۴ ساعت آینده، ولایات بدخشان، کنر، لغمان، ننگرهار، کابل، لوگر، پکتیا، خوست، قندهار و زابل نیز شاهد باران و سرازیر شدن سیلاب‌ خواهند بود.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *