دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل(اوچا) می‌گوید که تنها در روزهای دهم تا سیزدهم عقرب بیش از ۲۰ هزار مهاجر افغانستانی از مرز تورخم و اسپین بولدک به افغانستان بازگشته‌اند.

به گفته این سازمان، بیش از ۶۰ درصد آنان را کودکان تشکیل می‌دهند.

این سازمان وابسته به ملل متحد بر پایه ارزیابی اخیر خود، وضعیت مهاجران اخراج شده از پاکستان را «ناامید کننده» خواند.

این نهاد روز سه شنبه در پستی بر روی شبکه اجتماعی اکس نوشت بسیاری از مهاجران افغانستانی روزها سفر کرده‌اند و نمی‌دانند به کجا برگردند.

این نهاد می‌گوید که برای مددرسانی به مهاجرانی که در مرز گیر افتاده‌اند به بودجه فوری نیاز است.

پاکستان چند دهه است که میزبان میلیون‌ها مهاجر افغانستانی است. اما، مقام‌های پاکستانی ماه گذشته اعلام کردند که به علت افزایش ناامنی‌ها و دست داشتن شماری از اتباع افغانستانی در همکاری با گروه‌های شبه‌نظامی و سازماندهی حملات، مهاجران بدون اسناد اقامتی باید به کشورشان بازگردند.

تخمین زده می‌شود که حدود ۱.۷ میلیون افغانستانی بدون اسناد معتبر اقامت در پاکستان زندگی می کنند که حالا در خطر آزار، بازداشت و اخراج اجباری به افغانستان قرار دارند.

علی‌رغم اصرار سازمان‌های بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری برای توقف اخراج دسته‌جمعی پناهجویان افغانستانی، پاکستان در روزهای اخیر با جدیت دستگیری و اخراج آنان را اجرا کرده است.

براساس آخرین گزارش‌ها، مجموع افغان‌ستانیهای بدون اسناد اقامتی که تاکنون از پاکستان به کشورشان بازگردانده شده‌اند به حدود ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *