نماینده امریکا در امور زنان افغانستان می‌گوید کنفرانس بین‌المللی درباره آموزش زنان افغانستان در شرایط بحرانی، برای همبستگی و در حمایت از زنان و دختران این کشور برگزار شد. رینا امیری گفت این نشست که در اندونیزیا برگزار شد اولین گام مهم برای تایید حقوق زنان و دختران افغانستان بود.

به گفته رینا امیری، بیش از صد تن به نمایندگی از ۴۰ کشور با نمایندگانی از اکثریت کشورهای مسلمان در این نشست شرکت کردند.

کنفرانس بین‌المللی درباره آموزش زنان افغانستان در اواخر هفته گذشته برای دو روز در جزیره بالی اندونیزیا برگزار شد. شماری از وزیران خارجه کشورها و فعالان حقوق بشر با حضور برخی از زنان افغانستان برگزار شد.

رینا امیری در رشته توییتی نوشت که نمایندگان اکثریت کشورهای مسلمان در این نشست تاکید کردند که آموزش دختران و پسران یک اصل کلیدی اسلامی است. به گفته نماینده امریکا، نمایندگان کشورهای اسلامی تاکید کرده‌اند که آموزش و پرورش برای همه در افغانستان برای ثبات اقتصادی این کشور حیاتی است. شرکت کنندگان این نشست گفته‌اند که دختران و پسران افغانستان کلید آینده کشور هستند.

نماینده امریکا افزوده است که این نشست اولین گام مهم برای تایید حقوق زنان و دختران افغان بود. او می‌گوید گام بعدی مرحله عمل است و شرکت کنندگان باید به وعده‌های خود عمل کنند. خانم امیری افزوده است که زنان افغانستان برای حق تحصیل و کار مبارزه می‌کنند و باید از آنها حمایت شود.

فوزیه کوفی، عضو پارلمان پیشین افغانستان یکی دیگر از شرکت کنندگان این نشست بود. خانم کوفی در این نشست گفت که سیاست‌های طالبان خلاف اساسات بشری‌ و اسلامی است. او طی سخنانی در این نشست، از کشورها خواست اجازه ندهند طالبان ارزش‌های دینی را تحریف کنند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *