روزنامه نیشن پاکستان نوشته که طالبان پاکستان و طالبان افغانستان ایدئولوژی تندرو مشابهی دارند.

به نوشته این روزنامه، برخی از اعضای تحریک طالبان پاکستان که به افغانستان گریخته‌اند به داعش پیوسته‌اند.

نیشین نوشته است که پاکستان پس از حمله انتحاری در باجور بار دیگر به طالبان افغانی هشدار داد که علیه مخفیگاه‌های تحریک طالبان پاکستان در افغانستان «اقدام مستقیم خواهد کرد.»

روز یکشنبه (هشتم اسد) همایش جمعیت علمای اسلام پاکستان مورد حمله انتحاری قرار گرفت. در این حمله دست‌کم ۴۶ نفر کشته و بیش از ۱۵۰ نفر دیگر زخمی شدند. شاخه خراسان داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. این اولین حمله انتحاری در منطقه باجور ایالت خیبر پختونخوا بود که شاخه خراسان داعش مسئولیت آن را پذیرفت.

سجاد شوکت در یادداشتی که روز دوشنبه (۱۶ اسد) در روزنامه نیشن منتشر شده، با اشاره به گزارش اخیر شورای امنیت سازمان ملل گفته تحریک طالبان پاکستان روابط نزدیکی با طالبان افغانستان دارد و به دنبال ادغام با دیگر گروه‌های تروریستی برای گسترش عملیات‌های تروریستی است.

در نوشته آمده است که طالبان افغانستان وعده داده بودند خاک افغانستان پناهگاهی برای هیچ گروه تروریستی مانند تحریک طالبان پاکستان، القاعده، داعش و غیره نخواهد بود و برای حملات تروریستی علیه کشورهای همسایه از جمله پاکستان هم استفاده نخواهد شد، اما حملات تروریستی در پاکستان ادامه یافت.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *