فرمانده هنگ مرزی زابل در ایران اعلام کرد که مرزبانان این کشور ۱۵۶ «تبعه غیر مجاز» را در مرزهای مشترک ایران و افغانستان دستگیر کرده است.

به گفته پرویز قاسم‌زاده، این افراد قصد ورود «غیرقانونی» به ایران را داشتند.

خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران روز یکشنبه (۱۵ اسد) به نقل از پرویز قاسم‌زاده نوشت که این ۱۵۶ نفر از مرزهای سیستان و بلوچستان شناسایی و دستگیر شده‌اند.

فرمانده هنگ مرزی زابل در ایران می‌گوید با کسانی که غیرقانونی وارد ایران می‌شوند برخورد می‌شود و پس از تحویل به مراجع ذی‌صلاح، از این کشور طرد خواهند شد.

پس از روی‌ کار آمدن طالبان، شمار زیادی از شهروندان افغانستان به کشورهای همسایه از جمله ایران رفتند و همچنان در تلاش خروج از افغانستان هستند.

مقامات جمهوری اسلامی اما هر هفته هزاران افغانستانی را به دلیل نداشتن مدارک اقامتی معتبر، از ایران اخراج می‌کند.

آمارهای ارائه شده درباره تعداد مهاجران افغانستانی در ایران متفاوت است. برخی از مقامات ایران شمار افغان‌ها در ایران را حدود پنج میلیون نفر گفته‌اند، اما برخی دیگر این آمار را تا هفت میلیون نیز تخمین زده اند.

فرمانده هنگ مرزی زابل در ایران گفته مرزبانی ایران «مقابله با تردد و اقامت غیرقانونی اتباع بیگانه غیرمجاز در سیستان و بلوچستان را به صورت جدی در دستور کار دارد تا اثرات سوء و معضلات اجتماعی این پدیده به ویژه بزهکاری‌های مربوطه را مدیریت کند.»

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *