قرار است در پانزدهم ماه روان میلادی (می) یک نشست جهانی زیرنام “روسیه و جهان اسلام” در کازان برگزار شود.

گفته شده است که از نماینده‌های کشورهای گوناگون در این نشست دعوت شده‌ و موضوع افغانستان نیز در دستور کار این نشست خواهد بود.

دیمتری ژیرنوف سفیر روسیه در کابل در دیدار با مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست‌الوزرا از نماینده امارت اسلامی در نشست بین‌المللی کازان دعوت کرده است.

حمدالله فطرت معاون سخن‌گوی امارت اسلامی در باره این نشست به طلوع‌نیوز گفت: «در این دیدار دیمیتری ژیرنوف همچنان ضمن دعوت معاون سیاسی ریاست‌الوزرا برای اشتراک در نشست بین‌المللی در کازان تاتارستان، در رابطه به این نشست معلومات ارایه کرد.»

معاون سخن‌گوی امارت اسلامی در باره دیدار سفیر روسیه با مقام‌های امارت اسلامی افزوده است که تامین روابط کابل – مسکو در این دیدارها به سود دو طرف خوانده شده و بر پیشرفت و توسعه روابط تاکید شده است.

شماری از آگاهان مسایل سیاسی، برگزاری نشست مجمع جهانی اسلام را مهم دانسته و گفته‌اند که در این نشست باید به رفع تحریم‌ها بر افغانستان نیز پرداخته شود.

حمیدالله هوتک آگاه مسایل سیاسی گفت: «خواست من از امارت اسلامی این است تا با کشورهای همسایه و جهان به گونه خوب پیش برود و خواست‌های مشروع کشورها را بپذیرد و یگانه راه پیشرفت کشور روابط نیک با کشورها است.»

سید بلال احمد فاطمی یکی دیگر از آگاهان مسایل سیاسی گفت: «می‌خواهیم که افغانستان از این بن بست براید و دست‌اندازی‌های که بیرون از افغانستان برای خانه‌جنگی ادامه دارد، این دست‌اندازی باید کوتاه شود و امارت اسلامی مشکلات شان را حل کنند تا بتواند عضو جامعه جهانی شود.»

گفته شده است که نورالدین عزیزی سرپرست وزارت صنعت و تجارت به نمایندگی از امارت اسلامی در این نشست شرکت می‌کند؛ اما حکومت سرپرست در این باره به‌گونه‌ی رسمی چیزی نگفته است.

قرار است در پانزدهمین مجمع بین‌المللی اقتصادی “روسیه و جهان اسلام” نماینده‌های ویژه چین، هند، ایران، قزاقستان، قرقیزستان، پاکستان، روسیه، ترکمنستان، ازبیکستان و برخی کشورهای دیگر شرکت داشته باشند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *