یک نماینده مجلس جمهوری اسلامی ایران از علمای جهان اسلام خواست که به ثبات در افغانستان کمک کنند.

علیرضا نظری با تاکید بر این که افغانستان کشوری اسلامی است، گفت که علمای جهان اسلام می‌توانند به بازگشت کابل به ثبات قبلی کمک کنند.

او در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، درباره سفر اخیر نماینده ویژه سازمان همکاری اسلامی به تهران و دیدارش با مقام‌های جمهوری اسلامی درباره افغانستان توضیح داد.

وزارت خارجه ایران روز سه‌شنبه (۲۴ اسد) خبر داد که طارق علی بخیت، معاون دبیرکل و فرستاده ویژه سازمان همکاری اسلامی در امور افغانستان با حسین امیرعبداللهیان، وزیرخارجه جمهوری اسلامی در تهران دیدار و گفت‌وگو کرده است.

بر اساس خبرنامه وزارت خارجه ایران، یافتن راه‌حلی قابل قبول برای احترام به حقوق بشر، مقابله با تروریسم، تشکیل دولت فراگیر در افغانستان و همچنین ایجاد صندوق کمک‌های بشردوستانه برای افغانستان از جمله موضوع‌های گفت‌وگوی دو طرف بوده است.

علیرضا نظری، نماینده مجلس جمهوری اسلامی گفت: «امروزه همه کشورهای منطقه دریافته‌اند که رفع مسائل افغانستان در گرو ایجاد اجماع منطقه‌ای و بین‌المللی است.»

جامعه جهانی و کشورهای اسلامی بارها از طالبان خواسته‌اند تا به تعهدات خود در مورد احترام به حقوق بشر، تشکیل دولت فراگیر و مبارزه با تروریسم عمل کنند.

طالبان با ادعای اینکه به تمامی تعهدات خود متعهد هستند، از همه کشورهای خواسته‌اند که در امور داخلی این گروه دخالت نکنند.

با این حال، نماینده مجلس جمهوری اسلامی هشدار داده که کشورهای اسلامی و همسایه افغانستان می‌دانند اگر شعاع تنش‌ها در این کشور گسترش یابد، آن‌ها نیز دچار آسیب‌های فراوانی خواهند شد.

علیرضا نظری افزود که علمای جهان اسلامی می‌توانند با تکیه بر ارزش‌های دینی به گفت‌وگو با علما و افراد تاثیرگذار افغانستان، بر بازگشت کابل به ثبات قبلی کمک شایانی کنند.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *