حامد کرزی، رئیس‌جمهور پیشین افغانستان به روزنامه واشنگتن‌ پست گفته است که اشرف غنی عامل سقوط افغانستان به دست طالبان است. آقای کرزی گفت که حکومت افغانستان سقوط نمی‌کرد، اما فرار غنی باعث فروپاشی همه چیز شد.

او افزود که کشورش را در شرایط بد رها نمی‌کند.

حامد کرزی از معدود رهبرانی است که پس از فروپاشی نظام جمهوریت در افغانستان ماند. با این حال، کرزی در مورد این تصمیمش به واشنگتن پست گفت که از امنیت خود مطمئن نبوده است.

انتقاد از امریکا

رئیس‌جمهور پیشین افغانستان، در بخشی از گفتگویش با واشنگتن پست مسئولیت کامل وجود فساد و رشوه‌ستانی در بخش‌های خدمات در دروان حکومت خود را را پذیرفت، اما گفت که مسئول قراردادهای ملیارد دالری و «فساد بزرگ» امریکاست.

در کنار این، حامد کرزی گفت که از لحظه‌ای که پی برد جنگ امریکا در افغانستان علیه مردم افغانستان است، موضع خود را تغییر داد.

او گفت: «به همین دلیل طالبان را «برادر» خطاب کردم.»

در همین حال، واشنگتن پست به نقل از یکی از مقامات طالبان نوشت که طالبان نمی‌توانند به کرزی اعتماد کنند. عبدالحق حماد، یک مقام طالبان در وزارت اطلاعات و فرهنگ گفت که حامد کرزی اولین کسی بود که با امریکایی‌ها برای «اشغال افغانستان» همکاری کرد. به گفته او، کرزی «اشغال را رهبری می‌کرد»، پس طالبان چگونه به او اعتماد کند.

مصاحبه واشنگتن پست با کرزی زمانی انجام شده که او در کابل بوده است

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *