یک نماینده مجلس ایران روز شنبه از رئیس‌جمهور این کشور خواست «جواب گستاخی‌های» کشورهایی را بدهد که آب را بر ایران بسته‌اند.

جلال محمودزاده خطاب به ابراهیم رئیسی نوشته: «زمانی که ما پیرامون حقابه ایران فریاد می‌زدیم، شما در فکر نجات اردوغان از کودتا و به قدرت رسیدن طالبان بودید.»

این نماینده مجلس ایران در توییتی با انتقاد از سیاست ابراهیم رئیسی در قبال ترکیه و طالبان نوشته است: «حال بفرمایید جواب گستاخی‌های این دو کشور به تعبیر شما دوست و همسایه را بدهید که آب را بر ایران بسته‌اند.»

رئیس‌جمهور ایران روز پنجشنبه (۲۸ ثور) در سفری به استان سیستان‌وبلوچستان به طالبان هشدار داد: «حقابه را بدهید، بعدا گلایه نکنید که به ما گفته نشد.»

به دنبال آن، طالبان در بیانیه‌ای اعلام کردند که هرچند به این معاهده متعهد هستند، اما «آب کافی وجود ندارد.»

کاظمی قمی، نماینده ویژه جمهوری اسلامی در مصاحبه‌ای با یک رسانه دولتی ایران از فرصت یک ماهه‌ای سخن گفته است که طالبان طی آن مدت حقابه ایران را بدهند. طالبان تا اکنون در مورد این ضرب‌الاجل واکنشی نشان نداده‌اند.

با این حال دو روز پس از اخطار رئیس‌جمهور ایران، ملا برادر، معاون اقتصادی رئیس‌الوزرای طالبان در سفری به فراه رفت و در نزدیکی مرز ایران کار اعمار تونل‌های بند بخش‌‌آباد را افتتاح کرد.

آقای برادر در تجمع گسترده‌ای در فراه گفت این بند باید سال پار افتتاح می‌شد تا با ذخیره آب، از ضایع شدن آن جلوگیری می‌شد.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *