گروهی از پناهجویان افغانستانی در اعتراض به کندی فرایند بررسی پرونده‌های درخواست پناهندگی خود در آلمان، در مقابل سفارت این کشور در تهران تظاهرات کردند.

معترضان گفتند که به دلیل طولانی شدن زمان انتظار برای مصاحبه، صبر خود را از دست داده‌اند.

در ویدئویی که از تظاهرات روز دوشنبه (یکم عقرب) به افغانستان اینترنشنال ارسال شده، دیده می‌شود که کودکان، زنان و مردان پلاکاردهایی در دست دارند که روی آن نوشته شده است: «ما را با نوبت انتظار طولانی از خانواده‌هایمان جدا نکنید.»

این پناهجویان افغانستانی  می‌خواهند مطابق قوانین آلمان به اعضای خانواده خود که مقیم این کشور هستند بپیوندند. با این حال آن‌ها می‌گویند روند صدور ویزای آن‌ها بسیار به کندی پیش می‌رود.

هنوز وزارت خارجه آلمان یا سفارت این کشور در تهران در این مورد ابراز نظر نکرده‌اند.

توقف برنامه پذیرش افغان‌ها

همزمان با اعتراض شهروندان افغانستانی از کندی روند ادغام مجدد خانواده‌ها، برخی از سازمان‌های آلمانی از توقف برنامه پذیرش آلمان برای نجات افغان‌ستانی های در معرض خطر انتقاد نیز می‌کنند.

وزارت خارجه آلمان ماه میزان پارسال طرحی را اعلام کرد که براساس آن، این کشور هر ماه یک‌هزار پناهجوی افغانستانی را به آلمان انتقال می‌دهد.

در این طرح به انتقال کسانی اولویت داده شده بود که در بخش‌های عدلی، قضایی، سیاسی، رسانه‌ای‌، آموزش، فرهنگ، ورزش، و به ویژه حمایت از زنان و حقوق بشر در معرض خطر قرار دارند.

با گذشت یک سال از اعلام این برنامه، سازمانی موسوم به «کابل لوفت‌بروکه» گفته است که در این مدت فقط ۱۳ افغانستانی به آلمان انتقال داده شده‌اند. این نهاد در زمینه انتقال پناهجویان در معرض خطر در افغانستان به آلمان فعالیت دارد.

با این حال، آلمان پس از روی کار آمدن طالبان به هزاران پناهجوی افغانستانی  پناه داده است. براساس گزارش‌های منتشر شده، آلمان پس از ماه اسد ۱۴۰۰ درخواست انتقال بیش از ۳۰ هزار افغانستانی را پذیرفته است.

این خبر را برای دوستانتان روان کنید:

Facebook
Twitter
LinkedIn
Telegram
WhatsApp
Email

پربازدیدترین‌ها

دیدگاه ها

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *